همه چیز درباره تنظیم قرارداد

نوشتن و تنظیم قرارداد یکی از مهارت‌های بسیار مهمی است که می‌تواند آینده افراد، شرکت‌ها و…. را رقم بزند. در سالهای گذشته تنظیم قرارداد بیشتر توسط خود افراد و یا بدون مراجعه به وکیل صورت می گرفت. اما امروزه هر شخصی می‌تواند با دانش کم حقوقی قرارداد خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند. 

همچنین عقد یا قرارداد عبارت است از اینکه دو یا چند نفر در مقابل دو یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. به عبارت دیگر قرارداد نشان‌دهنده اراده طرفین برای ایجاد یک اثر حقوقی همراه با پذیرش تعهدات و مسئولیت‌ها است. با امضای قرارداد تمامی اسنادی که ذکر شد پایه و اساس تفسیر قصد طرفین محسوب می‌شوند.

تنظیم قرارداد

نقض شرط و بند قرارداد نه تنها ضمانت‌آور است بلکه از اعتبار و حمایت قانونی برخوردار است. قراردادها بر حسب طرفین، موضوع و تعهدات به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند و در واقع قرارداد در جایی است که تمامی مذاکرات اولیه و مقدماتی به ثمر رسیده و ظهور و بروز رسمی و قانونی می‌یابد. قرارداد به عنوان یک سند حقوقی در برابر همگان قابل استناد است و طرفین با استناد به قرارداد نیاز به دلیل بیشتری برای مطالبه تعهدات طرف دیگر ندارند.

انواع قرارداد ها

شماره 1- قرارداد فروش

شماره 2- قرارداد مشارکت مدنی

شماره 3- قرارداد استخدام

شماره 4- قرارداد پیمانکاری و… که در هر زمینه‌ای متفاوت است.

شماره 5- قرارداد اجاره

شماره 6- قرارداد مشارکت در ساخت

تنظیم قرارداد

چگونگی تنظیم قرارداد

هر قراردادی از یک سری قواعد عمومی و اختصاصی تشکیل میشود. مثلا قراردادهای مربوط به اجاره و خرید و فروش از قواعد عمومی مثل ماده 190 قانون مدنی تشکیل میشود ولی شرط و قواعد اختصاصی آنها می تواند متفاوت باشد.

چارچوب و ارکان کلی قراردادها شامل طرفین، موضوع قرارداد، مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، شرایط قرارداد، تعهدات طرفین و انحلال قرارداد است که البته با توجه به موضوع و نیاز طرفین میتواند محتویات و مندرجات قرارداد متفاوت باشد.

یکی از اصلی ترین چالش های قرارداد ، اعتبار سنجی طرفین است که با توجه به جایگاه طرفین این مهم قابل حل است.

تنظیم قرارداد مشارکت مدنی

قرارداد مشارکت مدنی به معنای درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور تقسیم سود می‌ باشد. از این رو این قرارداد برای مشارکت در موضوعات مختلف و گوناگونی از جمله تولیدی، بازرگانی، ساخت ‌و ساز، خدماتی و غیره می ‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مخاطب این قرارداد به طور کلی برای زمانی است که یک نفر سرمایه ‌ای دارد و می‌خواهد از ایده فرد دیگری استفاده کند تا سرمایه‌ اش را چند برابر کند و یا برعکس برای زمانی است که یک نفر ایده دارد و می‌خواهد با استفاده از سرمایه دیگری ایده ‌اش را عملی کند و پیش ببرد. به همین دلیل قرارداد مشارکت یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌ و کار است.

تنظیم قرارداد

شهرداد

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.

وکیل آنلاین به چه معنایی به کار می‌رود؟

اصطلاح وکیل آنلاین به تنهایی دارای بار حقوقی خاصی نیست. از نظر قانون تنها چیزی تنها تحت نام رابطه‌ی وکالت مابین وکیل و موکل قابل تعریف است که عبارت است از عقدی که موکل از سوی خود با وکیل (که در اینجا ما در موردی وکیل آنلاین صحبت خواهیم کرد) منعقد می‌نماید و بخشی یا تمام اختیارات خود را به منظور انجام رساندن کاری در بازه‌ی زمانی به وی واگذار می‌کند. وکیل لزوماً نیاز نیست دارای تحصیلات حقوقی باشد و یک فرد عادی هم می‌تواند وکیل شخص دیگری بشود. پیش از این حتماً شما هم با اصطلاحاتی مانند «وکالت به فروش» برخورد کرده بودید.

وکیل آنلاین

اما این امر در مورد وکیل آنلاین و وکیلی که قرار است از شما در دادگاه دفاع کند صدق نمی‌کند. ابتدا به ساکن، برای اینکه برای شخصی پرروانه‌ی وکالت صادر شود و به نام وکیل پایه‌ی یک دادگستری یا عناوین مشابه (مثل عضویت در کانون وکلاء) شناخته شود، شخص باید در دانشگاه به تحصیل حقوق بپردازد و فارغ‌التحصیل شود. سپس دوره‌های کارآموزی و آزمون‌هایی را از سر بگذراند تا شایسته‌ی این عنوان شناخته شود.

البته این تنها پیش نیازهای یک وکیل برای وکالت در سطوح دادگاهی نیست. همان طور که حتماً اطلاع دارید قانون به دلیل سازگاری و پاسخگویی با نیازهای پیچیده‌ی عصر مدرن، خود نیز رشد زیادی یافته و تسلط بر تمام جنبه‌های آن به تنهایی برای هر وکیلی از جمله یک وکیل آنلاین ممکن نیست. گذشته از آن دادگاه هر نوع پرونده‌ای با پرونده‌های دیگر جو و شرایط متفاوتی دارد. مثلا دادگاه‌های جرایم مالی با جرایم جنایی به کلی متفاوت است. به همین علت یک وکیل آنلاین هم مانند سایر وکیلان تنها در یک سری پرونده‌های خاص خود تبحر دارد.

وکیل آنلاین

وقتی شما در جامعه به عبارتی تحت عنوان وکیل آنلاین برخورد می‌کنید، منظور وکیلی است که مراحل بالا را با موفقیت پشت سر گذاشته است و حالا با استفاده از بسترهای برخط اینترنتی، با افرادی که با ایشان قرارداد وکالت عقد کرده‌اند و یا به منظور مشاوره نیاز به مشورت دارند ارتباط برقرار می‌کند.

البته باید عنایت داشت که وکیل آنلاین به این معنی نیست که شما اصلاً وکیل خود را ملاقات نخواهید کرد. به آن دلیل که اولاً کارهایی در تمام پروسه‌ی حقوقی شما وجود خواهد داشت که نیازمند آن است که حتما با وکیل پیش از آن به صورت رو در رو صحبت و مشورت کرد. ثانیاً مدارکی در پرونده‌های مختلف وجود دارند که نیازمند آن است که وکیل آنلاین حتماً آن را به صورت فیزیکی و از نزدیک مورد بررسی و مداقه قرار دهد. و البته فراتر از تمام این مسائل، شما هم نیاز دارید که وکیل آنلاین خود و دفتر محل فعالیت او را از نزدیک ببینید تا بتوانید نسبت به صحت ادعای وکالت او و همچنین شهرت و اعتبار ایشان قضاوت نمایید.


در تنظیم قرارداد فروش سهام به چه نکاتی باید دقت کنیم؟


قرارداد فروش سهام شرکت های تجاری سهامی خاص و با مسئولیت محدود تابع قوانین عام حقوق مدنی و قوانین خاص حقوق تجارت است. بنابراین در تنظیم قرارداد واگذاری سهام باید به این قوانین دقت کنیم. در ادامه این مقاله به بررسی موارد و نکات مهم در تنظیم قرارداد فروش سهام می پردازیم، در صورتی که با مطالعه این نکات ابهام شما برطرف نشد میتوانید به سایت شهرداد مراجعه کنید.

تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد فروش سهام یا انتقال آن

در این مقاله توضیحاتی در خصوص نحوه ی تنظیم قرارداد فروش سهام ارائه می دهیم. البته این توضیحات فقط جهت آشنایی با برخی موارد مهم این قراردادها است و پیشنهاد می گردد که تنظیم قرارداد فروش سهام یا انتقال آن تحت نظر یک وکیل متخصص قراردادها صورت گیرد و به اطلاعات اینترنتی و خود درمانی حقوقی اکتفاء نگردد.

  • عنوان قرارداد فروش سهام

عنوان قرارداد فروش سهام نباید مبایعه نامه و یا فروش سهام باشد. چرا که طبق ماده ۳۳۸ قانون مدنی مبیع باید عین باشد و بر این اساس حقوق معنوی و حقوق غیر مادی از قبیل سهام و حق الامتیاز و حق اختراع و حق مولف و امثال آن نمی تواند موضوع مبایعه نامه قرار گیرد. فلذا بهتر است تحت عنوان قرارداد انتقال سهام طبق ماده ۱۰ قانون مدنی باشد و یا عقد معین صلح سهام.

  • طرفین قرارداد فروش سهام یا انتقال آن

طرفین قرارداد شامل انتقال دهنده که همان سهام دار شرکت است و انتقال گیرنده است و خود شرکت به هیچ وجه طرف قرارداد قرار نمی گیرد. نهایتاً شرکت می تواند تایید کننده مفاد قرارداد باشد.

در صورتی که انتقال دهندگان و انتقال گیرندگان چند نفر و متعدد باشند، باید مشخص گردد که چه کسی به چه کسی و به چه مقدار و تعداد سهام انتقال می دهد.

  • در تنظیم قرارداد موضوع قرارداد واگذاری سهم بسیار مهم است

موضوع قرارداد یعنی همان سهامی که منتقل می گردد. در این قسمت باید مشخصات و ویژگی های سهام از قبیل تعداد سهام و تعداد کل سهام شرکت و نوع سهام (ممتاز و بی نام و …) و شماره ثبت و محل و نام کامل شرکت ذکر گردد.

نکته مهم این که علاوه بر تعداد سهام و تعداد کل سهام شرکت باید درصد سهام مورد معامله نسبت به کل سهام شرکت نیز قید گردد تا افزایش بعدی سرمایه از نوع افزایش تعداد سهام، موجب افت ارزش و رای و تعداد سهام انتقال گیرنده نگردد.

تنظیم قرارداد فروش سهام

  • مبلغ قرارداد

مبلغ سهام دو جنبه دارد. مبلغ اسمی سهام طبق اساسنامه که معمولاً ناچیز است و قیمت عرفی و روز سهام که بر اساس مجموع دارایی های مثبت و منفی و حقوق و تعهدات و دیون و اموال مادی و غیر مادی شرکت ارزش گذاری می گردد.

در تعیین مبلغ سهام شرکت باید کلیه این موارد مورد لحاظ قرار گیرد. ضمناً سود متعلقه به سهام تا زمان انعقاد قرارداد نیز باید تعیین تکلیف گردد و با مبلغ قرارداد اشتباه نگردد.

  • شرایط ضمن عقد

شروط ضمن عقد محل مناسب برای توافقات تکمیلی و فرعی طرفین است که که برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به سایت یا اپلیکیشن شهرداد مراجعه کنید.


همه چیز درباره تنظیم نامه اداری

نامه نگاری اداری آیین و روشی دارد که آن را از سایر شیوه های نگارش متمایز می‌کند. در تنظیم نامه اداری  ، باید نهایت ادب و احترام لحاظ شود و فقط به اصل موضوع پرداخته شود و از فرعیات پرهیز گردد. وقتی می خواهیم برای اداره، ارگان یا شخص مهمی که رابطه کاری با او داریم نامه بنویسیم از قالب نامه اداری استفاده می کنیم. 

تنظیم نامه اداری

در چنین مواردی نمی توان از قالب نامه دوستانه استفاده کرد و این کار نوعی توهین به شخص گیرنده محسوب می شود. نوشتن نامه اداری چیزی نیست که بتوان آن را به صورت گام به گام آموزش داد بلکه می توان با ذکر نکات و نمونه هایی به نحوه نوشتن صحیح آن کمک کرد.

نکات مهم تنظیم نامه اداری

شماره 1- متن نامه  باید در نهایت دقت در صحت مطالب تهیه شود.

شماره 2- در نامه های اداری باید شیوایی سخن و روانی مطلب نیز در نظر گرفته شود و از لغات قدیمی و نا آشنا نباید استفاده شود.

شماره 3- در نامه های اداری به هیچ وجه نباید از کلمات و جملات عامیانه استفاده کرد.

شماره 4- در نامه های اداری باید از استفاده کردن جملات توهین آمیز, تهدید آمیز و مشکل آفرین خودداری کرد.

شماره 5- نامه حدالامکان باید تایپ شود یا حداقل با خط خوانا نوشته شود.

شماره 6- اگر مخاطب نامه را نمی شناسیم نامه را باید با یک عنوان کلی بنویسیم. در هر اداره یک سیستم تفکیک نامه وجود دارد که باعث ارسال نامه به مکان مورد نظر می شود.

شماره 7- اگر نامه به وسیله اینترنت مکاتبه شود: الف) از رنگ های ملایم (مثل آبی) استفاده شود. ب) تایپ همه نامه با فونت بزرگ یک نوع توهین محسوب می شود. ج) ارسال تعداد زیادی ایمیل برای یک مکان کار درستی نیست.

شماره 8- سلسله مراتب باید رعایت شود, مثلا اگر می خواهیم برای اداره ای نامه بنویسیم اولین نفر باید مدیر مکان مورد نظر باشد. عدم رعایت سلسله مراتب باعث توهین به پایینی ها می شود.

شماره 9- نامه های اداری ترجیحا باید در کاغذ های بزرگ نوشته شوند تا امکان ارجاع و حاشیه نویسی داشته باشد.

شماره 10- از نشانه های قراردادی (ویرگول, نقطه و …) باید درست و به جا استفاده کرد.

شماره 11- از حشو (به کار بردن واژه هایی که هم معنی هستند) خودداری شود.

شماره 12- متن نامه باید شایسته فرد گیرنده باشد و پست و مقام شغلی و سازمانی فرد گیرنده باید در نظر گرفته شود.

شماره 13- در یک طرف صفحه نوشته شود و در حاشیه آن متنی نباید نوشته شود.

تنظیم نامه اداری

تنظیم شکواییه 

بسیاری از مراجعان به دادگاه‌ ها و محاکم قضایی از نحوه تنظیم شکواییه بی‎اطلاعند. این موضوع در حالی است که دادخواست حقوقی برای پرونده‌های حقوقی و شکواییه برای پرونده‌های کیفری تنظیم و برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع می‌شود.

بر اساس قانون، دادخواست حقوقی برای پرونده‌های حقوقی و شکواییه برای پرونده‌های کیفری تنظیم و برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع می‌شود.

شهرداد 

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.


از عمل بینی به روش بسته چه می دانید؟

عمل بینی می تواند به صورت بسته یا باز انجام شود. در طی یک عمل بینی به روش بسته  ، برش ها در داخل بینی بیمار پنهان می شوند. جراحی زیبایی بینی بسته شامل تغییرات و اصلاحاتی است که در داخل سوراخ های بینی انجام می شود. بنابراین آثار جراحی و جای زخم در بیرون بینی دیده نمی شود.

عمل بینی به روش بسته یا باز؟ کدام بهتر است؟

جراحی زیبایی بینی و جراحی زیبایی بینی بسته متفاوت است ، اما یکی از آنها برتر نیست. در واقع تنها پزشک بعد از معاینات لازم می تواند تشخیص دهد کدام روش برای جراحی داوطلب مناسب تر است.

در جراحی زیبایی بینی، بینی هیچ دو بیماری با یکدیگر یکسان نیست. با در نظر گرفتن شرایط هر داوطلب و با مشاهده دقیق عکس های گرفته شده از بینی هر شخص می توان نتیجه گرفت چه تغییراتی باید در بینی شخص اعمال شود و برای این تغییرات باید چه روشی به کار بسته شود.

در جلسات مشاوره پیش از عمل بینی، جراح با داوطلب برداشت های خود را در میان می گذارد و اجازه می دهد خود داوطلب نظرات خود را درباره روشی که قرار است در جراحی به کار بسته شود بیان کند. ممکن است تغییرات لازم در حد کمی باشد و داوطلب ترجیح دهد با عمل بینی به روش بسته جراحی شود.

مزیت عمل بینی به روش بسته چیست؟

مزیت هایی که برای عمل بینی به روش بسته می توان شمرد اولا این است که این روش دشواری کمتری دارد و در زمان کوتاه تری به انجام می رسد. به همین دلیل برای مواردی که به تغییرات سطحی تری نیاز دارند روش بهینه تری است. همچنین عوارض این روش نیز خفیف تر است و در مدت کوتاه تری بهبود می یابد.

بهترین جراح بینی تهران چه کسی است؟

جراحی بینی عملی است که مهارت جراح در نتیجه آن تاثیر مستقیم دارد و تفاوت نتیجه کار یک جراح متخصص خبره با یک جراح معمولی بسیار زیاد است. اگر در تهران زندگی می کنید احتمالا می دانید شناختن بهترین جراح بینی تهران کار سختی است. زیرا جراحان بسیاری در تهران مشغول به کار هستند و هر یک تخصص های مختلفی دارند.

اگر بخواهید بهترین جراح بینی تهران را پیدا کنید باید ابتدا معیار و انتظار خود را از جراحی بینی مشخص کنید. مثلا بینی گوشتی دارید و می خواهید مدل طبیعی عمل کنید یا مدل فانتزی را دوست دارید. هر کدام از جراحان تخصص خاصی دارند و بهترین جراح بینی تهران برای شما شاید برای شخص دیگر متفاوت باشد.

بعد از مشخص شدن انتظارتان از عمل بینی، باید سوابق جراحان مورد نظر را بررسی کرده و با پرسیدن از افراد با تجربه متوجه شوید کدام یک شایستگی بیشتری دارد. با این روش می توانید بهترین جراح بینی تهران را پیدا کنید.

کلینیک دکتر تهران بیوتی یک کلینیک تخصصی جراحی زیبایی است که تعدادی از بهترین جراحان بینی تهران را در اختیار دارد. هر مدلی که مدنظر داشته باشید می توانید در کلینیک دکتر تهران بیوتی توسط جراحان ماهر و باتجربه جراحی کنید.