کمتر کسی است که این روزها راجع به ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و تتر چیزی نشنیده باشد. مدتی است تعداد زیادی از کشورها برخی از معامله‌های خود را با ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی و بر بستر بلاکچین انجام می‌دهند. در ادامه به معرفی یکی از ارزهای دیجیتال که محبوبیت زیادی هم در بین سرمایه گذاران این حوزه دارد، می‌پردازیم و سوال تتر چیست را پاسخ می‌دهیم.

تتر چیست؟

Tether هم مثل بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده در دنیای بلاکچین است. تتر به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود اما نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای مجازی تفاوت‌هایی دارد. Tether به عنوان یک استیبل کوین شناخته می شود.

 استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که با دارایی های واقعی مثل دلار آمریکا مرتبط هستند تا برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال که دارای نوسان هستند ، ارزش ثابتی را حفظ کنند. برای مثال ، بیت کوین در آوریل 2021 به بالاترین ارزش خود یعنی تقریباً 65000 دلار رسید و بعد از آن با یک ریزش سنگین و تقریبا ناگهانی، ارزش آن به نصف سقوط کرد.

حساب تتر چیست

انواع روش‌های فروش تتر

قبل از فروش تتر، لازم است انواع تتر را خوب بشناسید و با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین شرایط کشور خودمان که در تحریم هستیم، نوع مناسب را برای خرید و فروش تتر انتخاب کنید و بی گدار به آب نزنید.

  • USDT Omni: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل Omni Layer و مبتنی بر شبکه بیت کوین ایجاد شده است. از آنجایی که هزینه تراکنش‌ها بر بستر بلاکچین بیت کوین بال می‌باشد، نقل و انتقالات این نوع دلار تتر با هزینه‌های بالاتری همراه می‌باشد.

  • USDT ERC20: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل ERC20 است که مبتنی بر اتریوم می‌باشد. این نوع تتر به دلیل مشکلاتی که شبکه به منظور رفع مشکلات تتر omni ایجاد شد. هزینه‌های انتقال تتر اتریوم بسیار کمتر است و از طرفی سرعت انتقال آن بیشتر می‌باشد. به همین دلیل در اکثر صرافی‌های آنلاین از کیف پول تتر اتریوم استفاده می‌شود.

  • USDT TRON: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل TRC20 و مبتنی بر بلاکچین ترون است. این تتر از همه سریع‌تر است و هزینه انتقال ندارد. اما بعضی از کیف پول‌ها آن را پشتیبانی نمی‌کنند.

  • USDT EOS: این نوع دلار تتر مبتنی بر شبکه آی او اس است. استفاده از این نوع تتر هنوز رایج و عمومی نشده است.

فروش تتر trc20

نحوه فروش تتر

قبل از فروش تتر باید در کیف پول خود تتر ذخیره داشته باشید یعنی از قبل خریده باشید. در حال حاضر صرافی‌های آنلاین داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که به اختیار خود می‌توانید یکی را انتخاب و ثبت نام کنید. در صرافی‌های بین المللی باید مبادلات خود را به دلار انجام دهید اما در صرافی‌های داخلی می‌توانید به ریال تتر خریداری کنید و در ازای فروش هر ریال دریافت نمایید. در انتخاب صرافی به امنیت و سرعت آن سایت دقت داشته باشید.

انتقال تتر

 اگر قصد جابه‌جایی تتر دارید، باید یکی از سه شبکه مختلفی که برای انتقال تتر وجود دارد را انتخاب کنید. تفاوت این شبکه‌ها در سرعت انتقال و کارمزد شبکه برای انتقال است. شبکه OMNI مبتنی بر شبکه رمزارز بیت‌کوین است و کارمزد بالایی برای انتقال دارد. 

شبکه TRC 20 بدون کارمزد و با سرعت بالایی ارزهای شما را انتقال می‌دهد؛ فقط باید ولتی پیدا کنید که این شبکه را پشتیبانی کند. ERC20 مبتنی بر شبکه‌ی اتریم است؛ و انتقالی امن با سرعت خوب و کارمزد کم را برای شما فراهم می‌کند. 

با توجه به تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی‌های خارجی، تعداد سایت صرافی ایرانی مثل تترلند، بستری برای معاملات و فعالیت کاربران و سرمایه‌گذاران داخل ایران فراهم کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد