عرضه‌ی تجهیزات جانبی لپ تاپ hp در لوتوس لپ تاپ

از زمانی که گجت‌های الکترونیکی به بازار عرضه گشتند، تجهیزات جانبی آن‌ها نیز به یکی از بازارهای پرمخاطب در حوزه تجارت ابزار‌های الکترونیکی مبدل شد. تجهیزات جانبی در حالت کلی لوازمی هستند که به بهبود عملکرد یا سهولت استفاده این گجت‌ها کمک می‌کنند. همچنین ممکن است این تجهیزات تنها از جنبه‌های زیباحسیک برخوردار بوده و به شکل عینی و فنی تاثیر در کارکرد لوازم الکترونیکی اصلی نداشته باشند.

یکی از بازار‌های بسیار بزرگ در محصولات و تجهیزات جانبی متعلق به لپ تاپ hp است. اچ‌پی یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین برند‌های سیلیکون‌ولی بوده و مورد لطف و علاقه‌ی طیف‌های وسیعی از کاربران و صاحب‌نظران در حوزه‌ی گجت‌های هوشمند می‌باشد. حتی استیو جابز بزرگ که به تخریب رقبای خود مشهور بود در یک نقل قول از این برند و لپ تاپ hp تمجید کرده است. همچنین گفته می‌شود که در سازمان هوا و فضای ایالات متحده‌ی امریکا، پس از مک‌بوک بیشترین تعدد و مد در لپ‌ تاپ‌های مورد استفاده متعلق به لپ تاپ hp است. 

این لپ‌ تاپ‌ها در بازار ایران نیز بسیار محبوب هستند. عمده‌ترین دلایلی که برای مزیت لپ تاپ hp نسبت به سایر برند‌ها ذکر می‌گردد متوجه عملکرد بالا و استهلاک پایین دستگاه، و همچنین تعمیرپذیری و در دسترس بودن تجهیزات جانبی می‌باشد.

تجهیزات جانبی

همان طور که در بالاتر به آن اشاره شد، لوازم جانبی لپ تاپ hp می‌تواند در چند دسته افراز گردد. تجهیزات یدکی با عملکرد فنی مانند باتری، لولای در صفحه نمایش، دانگل‌های بلوتوثی یا وای-فای و مواردی از این دست تجهیزات جانبی هستند که در بازار عرضه می‌گردند.

در تجهیزات جانبی یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین‌ها پد خنک کننده می‌باشد. 

همان طور که خوانندگان گرامی خود اطلاع دارند با کار کردن چپپ‌های داخل دستگاه و به خصوص فشار وارد آوردن به پردازنده‌های تعبیه شده در آن‌ها دمای کل لپ تاپ با افزایش روبه رو می‌شود. وصل بودن دستگاه به شارژر می‌تواند موجب تشدید این امر گردد و باعث افت کلی عملکرد لپ تاپ شود. این امر مضرات دیگری مثل بالاتر رفتن استهلاک تجهیزات و نیز خرابی را نیز در بر خواهد داشت. پد خنک کننده یا تجهیزات فن (پنکه) خارجی می‌تواند به حل این مساله کمک زیادی ارائه دهد.

دسته‌ی دیگر در تجهیزات جانبی لپ تاپ hp شامل لوازمی هستند که در بهبود و سهولت کاربری این دستگاه‌ها مؤثر هستند. لوازمی مثل هارد اکسترنال پد زیر موشواره، کیبورد، موس (=موشواره) و یا اسپیکر و هدفون را می‌توان در این دسته جای داد. همچنین یکی از جالب‌ترین لوازم این دسته باید از استند نگهدارنده لپ تاپ یاد کرد.

البته باید گفت که در بسیاری از موارد ذکر شده در بالا میان دو دسته هم پوشانی‌هایی وجود دارد. دلیل عمده‌ی این امر دقیق نبودن کلی این دسته‌بندی در تئوری است. مثلا افزونه‌های حافظه‌ای یا ارتباطی را نمیتوان به طور مطلق در یکی از این دسته‌ها جای داد.

آخرین دسته‌ی لوازم و تجهیزات جانبی لپ تاپ hp متعلق به لوازمی مانند قاب لپ تاپ، برچسب‌های کیبورد و یا کوله‌ی لپ تاپ است. اکثر این لوازم علاوه بر زیبایی کاربردهای محافظتی را نیز دارا می‌باشند.

فروشگاه اینترنتی لوتوس یکی از عرضه کنندگان تمامی این دسته از لوازم در کشور است که طیف‌های وسیعی از این محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه می‌کند. به وب سایت اینترنتی لوتوس مراجعه کنید و از آخرین تجهیزاتی که برای بهبود عملکرد لپ تاپ یا سیستم رومیزی اچ‌پی خود می‌توانید بهره برید اطلاع کسب نمایید.

اگر قصد خرید لپ تاپ داشته باشید احتمالا بسیاری برای خرید به شما توصیه می‌کنند تا از نمایندگی ایسوس یا نمایندگی لنوو دیدن کنید. دلیل این امر محبوبیت این برندها میان کاربران، و نیز تنوع بالای لپ تاپ‌های این برند‌ها است. این محبوبیت اتفاقی نیست زیرا هر دو این برند‌ها از گذشته نشان داده‌اند که از ویژگی‌های جالبی برخوردارند که موجب گشته‌اند که برا مقاصد کاربردی زیادی مناسب باشند.

شرایط بازار پیش از ورود نمایندگی ایسوس و لنوو 

زمانی که لپ تاپ برای نخستین بار وارد بازار ایران شد برندهای نامبرده مطرح نبودند. نمایندگی لنوو وجود نداشت و نمایندگی ایسوس بیشتر به فروش بردهای سخت‌افزاری مانند مین‌برد یا کارت گرافیک و نیز لوازم جانبی می‌پرداخت. در آن زمان بیشتر برای لپ‌ تاپ برندهایی مانند دل یا توشیبا مطرح بودند که نمایندگی‌ای نیز در ایران به شکل رسمی نداشتند. این امر نیز خود دلایل گوناگونی داشت که از حوصله‌ی این بادداشت بیرون است.

آیا مراجعه به نمایندگی‌ های لنوو یا ایسوس مفید است؟

اما با ورود و مطرح شدن برندهایی از چین که روابط تجاری خوبی با کشور ما داشتند، امکان اخذ نمایندگی ایسوس یا نمایندگی لنوو نیز برای ایرانیان فراهم شد. در نمایندگی این دو برند می‌توانید به جز لپ تاپ‌های روز با بهترین مشخصات فنی، از دیگر محصولات آنان نیز دیدن کنید و از مشاوره با فروشندگان و کارشناسان مشغول در این مراکز نیز بهره‌مند گردید. در نمایندگی لنوو علاوه بر لپ تاپ محصولاتی مانند تبلت نیز موجود است که میان کاربران به نسبت محبوب و پرطرفدار است. نمایندگی لنوو امکان عرضه‌ی گوشی‌های موبایل این برند را نیز دارد، هرچند که کمتر نسبت به این کار مبادرت می‌ورزد.

نمایندگی ایسوس

اما از سوی دیگر در نمایندگی ایسوس می‌توانید از طیف وسیعی از محصولات بازدید و با خیال راحت از کیفیت و کاربرد بهینه‌ی آن از محصولات این برند مطرح بین‌المللی نسبت به بررسی و انتخاب محصولات مناسب برای خود اقدام نمایید. نمایندگی ایسوس جز لپ تاپ‌های قدرتمند خود و نیز گجت‌هایی مثل تبلت، مین‌بردها و دیگر بردهای پردازشی فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کنند که با وجود کمتر شدن تقاضا برا سیستم‌های رومیزی، همچنان برای کاربردهای تخصصی یا گیمینگ بسیار جذاب می‌نمایانند. نمایندگی ایسوس طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند کی‌برد، موس، هدفون و هندزفری و مواردی اینچنینی را هم برای فروش به مخاطبان خود آماده دارد که از بهترین گزینه‌های موجود در میان سایر همتایان خود هستند.

خرید لپ تاپ از نمایندگی ایسوس یا لنوو

به مسأله‌ی اصلی یادداشت برگردیم. برای خرید لپ تاپ بهتر است به نمایندگی ایسوس مراجعه کنیم یا نمایندگی لنوو گزینه‌های بهتری را در اختیار ما می‌گذارد؟ اگر بازار لپ تاپ را در طی سال‌های گذشته به شکل متناوب دنبال کرده باشید می‌دانید که معمولا برخی نام‌ها در زمینه‌های خاصی به شکلی ویژه مطرح هستند. البته تمامی این برندها نیز محصولات متنوعی را ارائه می‌نمایند که هر یک مختصات خاص خود را دارند. 

نمایندگی لنوو

بنابراین پیش از مراجعه به نمایندگی ایسوس یا نمایندگی لنوو بهتر است چرخی در اینترنت بزنید و از یادداشت‌ها و مقاله‌هایی که کارشناسان بررسی بازار و نقدهایی که آنان درباره‌ی لپ تاپ‌های در بازار نوشته‌اند باخبر شوید. در گام بعدی مراجعه به هر دو این نمایندگی‌ها نمی‌تواند ایده‌ی بدی باشد. در نمایندگی ایسوس می‌توانید از نزدیک با لپ‌تاپ‌های این برند که به مشخصات فنی سطح بالا مشهور هستند را از نزدیک ببینید و از مشاوران بخواهید که بهترین لپ تاپ مناسب نیازهای شما را معرفی نمایند. این مزیت در نمایندگی لنوو نیز فراهم است. لپ تاپ‌های لنوو به دوام بالا و قیمت‌های اقتصادی مشهور هستند.

مشاور کسب و کار و مشاوره مارکتینگ

یک مشاور کسب و کار می‌تواند به شما در مراحل کسب و کار و گسترش فروش کمک‌های بسیاری ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که در آن هر کسی نیاز به کسب مشاوره‌های تخصصی دارد باید به مشاوره مارکتینگ اشاره کرد. در این یادداشت ابتدا به مفهوم مارکتینگ و مشاوره مارکتینگ خواهم پرداخت، سپس درباره‌ی نقشی که یک مشاور کسب و کار می‌تواند برای کمک به شما انجام دهد را بررسی خواهیم کرد.

تا کنون درباره‌ی مفهوم مارکتینگ صحبت‌های بسیاری شده است. تعریف‌های زیادی هم از معنای این مفهوم و پدیده که مختص به سرمایه‌داری معاصر است بیان گردیده است. بنا به تعریف کاتلر، مارکتینگ که مشاوره مارکتینگ حول آن انجام می‌گیرد؛ مارکتینگ فرآیندی است که در آن شرکت برای ایجاد ارزش برای مشتری و برقراری رابطه‌ای مستحکم با او فعالیت کرده و به طور متقابل از طرف او نیز ارزش دریافت می‌کند. یعنی در مارکتینگ ما سعی خواهیم نمود تا با تبادل ارزش، به توسعه‌ی برند و فروش خود پرداخته و به نتایجی نائل شویم که تا پیش از آن در دسترس ما نبوده اند. یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای می‌تواند با مشاوره مارکتینگ درست شما را به چنین راهی رهنمون خواهد کرد. اما چگونه باید این کار انجام گیرد؟ 

مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار به خوبی قادر است به شما در چنین مسیری کمک کند. همگی در حال حاضر با مفهوم مشاور کسب و کار آشنا هستیم. یک مشاور کسب و کار کسی است که معمولا به صورت پروژه‌ای با بنگاه‌های تجاری مختلف همکاری می‌کند تا بهره‌وری سیستم آنان را تا به حد بیشینه‌ی ممکنه افزایش دهد. وی این کار را می‌تواند با راهبردهای گوناگونی به پیش ببرد. سیستم‌های لجستیک و انبارداری، بهبود و توسعه‌ی زنجیره‌ی تأمین، تغییرات اساسی در تولید و عملیات و نیز تغییرات در ابعاد تبلیغات و پروموشن محصول و برند را می‌توان در این چشم‌انداز تعریف نمود. مشاوره مارکتینگ برای بهبود روندهای موجود یا تعریف استراتژی‌های جدید یکی از مهم‌ترین این مشاوره‌ها است.

مشاوره مارکتینگ

بنا به تعریف کاتلر، که خود از بزرگترین افراد فعال در مشاوره مارکتینگ و خود یک مشاور کسب و کار طراز اول بین‌المللی است؛ فرآیند مارکتینگ را می‌توان در پنج بخش بررسی نمود. مشروح این فرآیند‌ها را در یادداشتی دیگر در همین بلاگ منتشر خواهم نمود.

به شکل خلاصه باید گفت که این پنج گام به ترتیب درک نیازهای مشتری و نیازهای نهفته‌ی بازار، طراحی استراتژی‌های مارکتینگ بر اساس آن و واقعیات موجود، آماده‌سازی طرحی یک‌پارچه و راهبردی برای انجام مشاوره مارکتینگ و سیاست‌های آن، ایجاد کانال‌های ارتباط با مشتریان و در نهایت کسب ارزشی خاص به کمک این ارتباط است. هر یک از این مراحل خود واجد جزئیاتی هستند که از حوصله‌ی این یادداشت خارجند.

همان طور که ملاحظه می‌کنید مشاوره مارکتینگ یک فرآیند پیوسته و پیچیده است که به پیش بردن آن نیازمند توانایی‌های گسترده در جای جای تخصص‌های مؤثر در روند عملیاتی و راهبردی می‌باشد. این خود می‌تواند معیاری از توانایی‌ها و صلاحیت‌هایی باشد که ما برای یک مشاور کسب و کار باید در نظر داشته باشیم.

خرید کرکره برقی می تواند در پیشرفت کسب و کارهایی مانند کافی شاپ ها، کافه رستوران ها و اماکن این چنینی، می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. طی افزایش قیمت ارز و گرانی در پی آن، قدرت خرید بسیاری از مصرف‌کنندگان کاهش داشته است و همه سعی در کم کردن هر چه بیشتر هزینه‌های خود دارند. به همین علت، قیمت کرکره برقی از مهم‌ترین مسائل مطرح برای متقاضیان خریداری و نصب این تجهیزات است.

قیمت کرکره برقی

 البته عوامل بسیار زیادی در مشخص کردن قیمت موتور مناسب کرکره برقی موثرند. به عنوان نمونه،موتور مناسب کرکره برقی، نوع تیغه، نوع جنس و متریال بکار رفته شده و موارد دیگر، همه این ها در تخمین قیمت نهایی نقش بسیار مهمی دارند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت کرکره برقی

از جمله مواردی که در تعیین قیمت مهم می باشند، عبارت است از:

موتور مناسب کرکره برقی

همانطور که انتخاب نوع تیغه در قیمت کرکره برقی تاثیرگذار است، یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت کرکره برقی، موتور آن می باشد که باید بر اساس مواردی نظیر: ابعاد و مساحت محل، میزان تردد و غیره، انتخاب شود.

3 نوع موتور به طور کلی در کرکره های برقی مورد استفاده قرار می گیرد. موتور توبولار (tubular)، ساید (side) و سنترال (central) این موارد می باشند. البته ناگفته نماند که قیمت موتور مناسب کرکره برقی در این 3 مورد کاملا با همدیگر متفاوت می باشد. به عنوان نمونه، از موتور توبولار به دلیل توان پایینی که دارد، در محل هایی با ابعاد کم استفاده میشود. در مقابل موتور ساید به خاطر قدرت بیشتری که دارد، می تواند در مکان های بزرگتری مانند فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین، قیمت موتور مناسب کرکره برقی ساید از مدل توبلار، بیشتر میباشد.

موتور مناسب کرکره برقی

تیغه مورد استفاده شده

معمولا نوع تیغه استفاده شده در کرکره برقی با قیمت مناسب، همان نام کرکره می باشد. ار انواع تیغه های موجود میتواند به موارد زیر اشاره نمود:

تیغه های گالوانیزه.

شفاف یا همان پلی کربنات.

آلومینیومی.

پانچ دار.

رول گیتر.

و موارد دیگر.

هر کدام از این ها در قیمت متفاوت می باشند و برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. تیغه های شفاف به دلیل مواد بکار رفته در آن، دارای استحکام بسیار بالایی می باشند و برای مکان هایی نظیر بانک ها و به طور کلی، مکان هایی که احتیاج به امنیت بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت کرکره برقی با توجه به موارد فوق تعیین می‌شود. یکی دیگر از عواملی که تا حد زیادی در قیمت کرکره برقی تاثیرگذار است، شرکتی می باشد که از آن اینگونه خدمات دریافت می شود. بهترین شرکت باید دارای پشتیبانی 24 ساعته، خدمات پس از فروش، سابقه درخشان و موارد این چنینی باشد.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده درباره قیمت کرکره برقی و اجزای آن مانند قیمت موتور مناسب کرکره برقی و یا تیغه های آن، شرکت متین هوشمند با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی، تعمیر و تولید انواع دربهای اتوماتیک و سایبان برقی، می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را به متقاضیان ارائه دهد.

در حال حاضر تامین امنیت، یکی از دغدغه های ضروری برای مشاغل مختلفی می باشد و یکی از راه های تامین آن، استفاده از کرکره های برقی می باشد. اما، در این بین قیمت کرکره برقی خود نیز می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

قیمت کرکره برقی

به دلیل نوسانات ارز در کشور، قیمت اجناس مختلف روز به روز در حال تغییر می باشد که این موضوع، بر روی کسب و کارها تاثیرات زیادی می گذارد. برای جلوگیری از هزینه های اضافی در خریداری کردن انواع کرکره های برقی، روش های وجود دارد که می تواند تا حدی از هزینه های اضافی بکاهد. علاوه بر آن، در صورت خرابی این گونه ابزار آلات، ممکن است نیاز به تعمیرات تخصص داشته باشند. در ادامه به عوامل موثر در قیمت کرکره برقی و بهترین شرکت تعمیرات کرکره برقی در تهران پرداخته می شود

توجه به چه نکاتی می تواند از قیمت کرکره برقی بکاهد؟

به طور خلاصه میتوان گفت که، توجه به روابطی که بین اجزا کرکره برقی اعم از جنس، تیغه، موتور، شفت و غیره، می باشد، تا حد زیادی در تعیین قیمت کرکره برقی موثر می باشد. از جمله مواردی که باید به آن توجه کنیم، عبارت است از:

قیمت کرکره برقی در مرحله‌ی اول بیش از هر چیز، از ابعاد چارچوب هدف تأثیر می‌پذیرد. معمولا در ابعاد کوچک به خاطر مصرف کمتر تیغه و سبکی کرکره، قیمت موتور کرکره برقی انتخابی تعیین‌کننده‌ی نهایی قیمت شما خواهد بود. در حالی که در ابعاد بزرگتر، نوع تیغه‌ها هستند که به بزرگ‌ترین عامل هزینه‌ساز تبدیل می‌شوند.

در مورد انواع محرکه‌ای که از طرف فروشندگان به شما پیشنهاد می‌شود، سه نوع توبلار، ساید و سنترال رایج‌ترین هستند. اکثراً کاربرد از یکی به جای دیگری امکان‌پذیر نیست. 3 نوع موتور رایج در کشور وجود می باشد به اسم های: موتور ساید، توبولار و سانترال. 

موتور های کرکره برقی برای مصارف تجاری صنعتی معمولا در دو نوع توبولار و ساید در بازار عرضه می‌شوند. گذشته از موتورهای سنترال که که منسوخ گشته‌اند، موتورهای توبلار احتمالا بهترین انتخاب برای شما برای کرکره‌های کوچک تا کمتر از چهار متر هستند که از رشد هزینه‌های بالای قیمت کرکره برقی نیز جلوگیری می‌کنند. 

این موتورها برای کرکره برقی‌های کوچک مثل پنجره و بالکن مناسب دارد. طول عمر بالا، فیچرهای برق اضطراری و زیبایی و هزینه‌ی معقول قیمت موتور کرکره برقی، از ویژگی‌هایی است که باعث به کف آوردن این جایگاه برای توبلار شده است.

توصیه می‌شود اگر قصد استفاده‌ی زیاد از کرکره را ندارید یا وزن کلی کرکره‌ی شما زیاد نیست، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی قیمت کرکره برقی از موتورهای چینی استفاده کنید. توجه کنید که برخی مدل‌های چینی ممکن است تحت لیسانس برند‌های ایتالیایی یا آلمانی عرضه شده باشند که این امر همان طور که نشانگر عملکرد و بهره‌وری بلاتر آن‌ها است، باعث افزایش هزینه‌های اولیه‌ی شما نیز می‌گردد. نتیجه قیمت موتور کرکره برقی اروپایی تقریباً 10 برابر گران‌تر از یک موتور ساید چینی است.

قیمت موتور کرکره برقی

همچنین محرکه‌های توبلار به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. واضح است توان توبلار سبک که قدرتی از حدود سی تا صد و چهل نیوتن و قطر لوله هشت سانتی‌متر را دارا می‌باشد با مدل صنعتی که توانایی لیفتی بالغ بر صد و چهل الی سیصد نیوتون را دارد و نیازمند نصب شفت 11 است قابل مقایسه نیست. بدیهی است که این توانایی‌ها در تعیین نرخ قیمت موتور کرکره برقی دخیل‌اند.

دیگر عامل تاثیرگذار در قیمت موتور کرکره برقی قدرت گشتاور آن است. کاربردهای صنعتی با توجه به رسته‌، طیفی از احتیاجات را در بر دارد که نیازمند کرکره‌های مختلفی است.

موتورهای ساید برای این منظور طراحی شده‌اند. اشغال فضا و مصرف بالای انرژی از نقاط ضعف و آلودگی صدای کمینه، امنیت، قابلیت تعمیر پذیری و قدرت بالاتر موتور که مناسب کرکره‌های بزرگ هستند، از مزایای این نوع موتورهاست.

دیگر مؤلفه در قیمت کرکره برقی نوع تیغه‌ها خصوصاً در ابعاد چهارچوب بزرگ است.

با وجود تنوع در تیغه‌های تولیدی داخل کشور، این محصولات را به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌کنیم. تیغه‌های پلی‌کربنات- رول گیتر، آلومینیومی و فولادی گالوانیزه.

پلی‌کرنات از انواع لوکس محسوب شده و برای حفاظت سطح بالا از مبادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تیغه‌های آلومینیومی محبوب‌ترین نوع برای کرکره برقی است که با وزن و هزینه‌ی کمتر در مقابل انواع دیگر، می‌توانند به خوبی نفوذناپذیری ملک شما را تضمین کنند. با استفاده از تیغه‌های پانچ هر دو عامل فوق بهبود خواهند یافت.