وکیل آنلاین به چه معنایی به کار می‌رود؟

اصطلاح وکیل آنلاین به تنهایی دارای بار حقوقی خاصی نیست. از نظر قانون تنها چیزی تنها تحت نام رابطه‌ی وکالت مابین وکیل و موکل قابل تعریف است که عبارت است از عقدی که موکل از سوی خود با وکیل (که در اینجا ما در موردی وکیل آنلاین صحبت خواهیم کرد) منعقد می‌نماید و بخشی یا تمام اختیارات خود را به منظور انجام رساندن کاری در بازه‌ی زمانی به وی واگذار می‌کند. وکیل لزوماً نیاز نیست دارای تحصیلات حقوقی باشد و یک فرد عادی هم می‌تواند وکیل شخص دیگری بشود. پیش از این حتماً شما هم با اصطلاحاتی مانند «وکالت به فروش» برخورد کرده بودید.

وکیل آنلاین

اما این امر در مورد وکیل آنلاین و وکیلی که قرار است از شما در دادگاه دفاع کند صدق نمی‌کند. ابتدا به ساکن، برای اینکه برای شخصی پرروانه‌ی وکالت صادر شود و به نام وکیل پایه‌ی یک دادگستری یا عناوین مشابه (مثل عضویت در کانون وکلاء) شناخته شود، شخص باید در دانشگاه به تحصیل حقوق بپردازد و فارغ‌التحصیل شود. سپس دوره‌های کارآموزی و آزمون‌هایی را از سر بگذراند تا شایسته‌ی این عنوان شناخته شود.

البته این تنها پیش نیازهای یک وکیل برای وکالت در سطوح دادگاهی نیست. همان طور که حتماً اطلاع دارید قانون به دلیل سازگاری و پاسخگویی با نیازهای پیچیده‌ی عصر مدرن، خود نیز رشد زیادی یافته و تسلط بر تمام جنبه‌های آن به تنهایی برای هر وکیلی از جمله یک وکیل آنلاین ممکن نیست. گذشته از آن دادگاه هر نوع پرونده‌ای با پرونده‌های دیگر جو و شرایط متفاوتی دارد. مثلا دادگاه‌های جرایم مالی با جرایم جنایی به کلی متفاوت است. به همین علت یک وکیل آنلاین هم مانند سایر وکیلان تنها در یک سری پرونده‌های خاص خود تبحر دارد.

وکیل آنلاین

وقتی شما در جامعه به عبارتی تحت عنوان وکیل آنلاین برخورد می‌کنید، منظور وکیلی است که مراحل بالا را با موفقیت پشت سر گذاشته است و حالا با استفاده از بسترهای برخط اینترنتی، با افرادی که با ایشان قرارداد وکالت عقد کرده‌اند و یا به منظور مشاوره نیاز به مشورت دارند ارتباط برقرار می‌کند.

البته باید عنایت داشت که وکیل آنلاین به این معنی نیست که شما اصلاً وکیل خود را ملاقات نخواهید کرد. به آن دلیل که اولاً کارهایی در تمام پروسه‌ی حقوقی شما وجود خواهد داشت که نیازمند آن است که حتما با وکیل پیش از آن به صورت رو در رو صحبت و مشورت کرد. ثانیاً مدارکی در پرونده‌های مختلف وجود دارند که نیازمند آن است که وکیل آنلاین حتماً آن را به صورت فیزیکی و از نزدیک مورد بررسی و مداقه قرار دهد. و البته فراتر از تمام این مسائل، شما هم نیاز دارید که وکیل آنلاین خود و دفتر محل فعالیت او را از نزدیک ببینید تا بتوانید نسبت به صحت ادعای وکالت او و همچنین شهرت و اعتبار ایشان قضاوت نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد