نکات خرید و فروش ایزوگام قبل از نصب ایزوگام

ایزوگام یکی از بهترین روش ها برای عایق کردن سطوح مختلف است. شما می‌توانید پشت بام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یا هر قسمتی از منزل خود را ایزوگام کنید تا از تخریب شدن و آسیب دیدن سطوح جلوگیری کند؛ اما با توجه به متعدد بودن انواع برندهای ایزوگام، قیمت فروش ایزوگام نیز تغییرات زیادی داشته است.

البته عوامل مختلفی در تعیین قیمت فروش ایزوگام تاثیرگذار هستند که در این نوشتار به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد.

ایزوگام

پوششی مقاوم از جنس قیر و الیاف های مصنوعی می‌باشد که با گرم کردن و حرارت دادن آن را به سطوح مورد نظرمان می‌چسبانیم. ایزوگام پلیمری از چندین لایه مثل لایه‌ی پلی‌اتیلن، پودر معدنی، فویل آلومینیوم، بافت، پلی استر و مواد افزودنی تشکیل شده است. این لایه‌ها موجب شده مقاومت بالایی در برابر بارش برف، باران و رطوبت داشته باشد.

عوامل موثر در قیمت فروش ایزوگام

برند ایزوگام

یکی از مهم ترین موارد در تعیین قیمت ایزوگام برند ایزوگام است. مثل خیلی دیگر از محصولات برخی برندهای موجود در بازار از قیمت بالاتری نسبت به دیگر برندها برخوردارند. از جمله دلیل این قیمت بالاتر نسبت به رقبا می توان به شناخته بودن نام تجاری و هم‌چنین کیفیت بالاتر محصول اشاره کرد. گاهی هم این قیمت بالاتر به دلیل ارائه خدمات برتر نصب و یا خدمات پس از فروش مناسب است.

تعداد لایه

ایزوگامی که برای بازار خرید و فروش ایزوگام ارسال می شود، از 2 حالت خارج نیست. یا تک لایه است یا دولایه. در هنگام خرید ایزوگام باید این نکته را بدانید که ایزوگام 2 لایه یک لایه tissue  اضافه دارد که در نوع تک لایه، این لایه tissue به کار نمی رود.

پوشش خارجی

ایزوگام ها در بازار به دو حالت پوشش خارجی دارند. یا به صورت عادی پوشش خارجی ندارند یا اینکه پوشش خارجی ای که روی آنها استفاده شده است از نوع برش خورده است.

طرح پوشش

هنگام خرید و فروش ایزوگام باید برای خود مشخص کنید که چه کاربردی را از ایزوگام انتظار دارید. با توجه به کاربردشان، ایزوگام ها دارای 2 نوع پوشش هستند و علاوه بر این دو نوع، نوع بدون پوشش نیز وجود دارد. دو نوع پوشش ایزوگام ها شامل دو نوع آلومینیومی روکش دار و سنگریزه ای هستند که نوع سنگریزه ای برای نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد.

نصب یا عدم نصب ایزوگام توسط شرکت فروشنده پس از فروش ایزوگام

پس از خرید ایزوگام از شرکت فروشنده، باید عملیات نصب آن نیز انجام شود. به همین دلیل، اینکه شرکتی که فروش ایزوگام روکش دار را بر عهده داشته است، نصب آن را نیز انجام می دهد یا نه موضوعی بسیار مهم است زیرا نصب ایزوگام خود دارای مراحل متعددی است که این مراحل متعدد و پیچیده هزینه نسبتا قابل توجهی دارند و نیز نیاز به افراد متخصص و حرفه ای برای نصب ایزوگام وجود دارد.

جمع بندی

نصب ایزوگام پروسه ای تخصصی و پیچیده بوده و بسیار باید در آن دقت شود تا عایق به گونه ای روی سطح سوار شود که همه منافذ و درزها را بپوشاند. با این همه قبل از نصب ایزوگام، باید در بازار و هنگام خرید و فروش ایزوگام با دقت و دانش عمل کرد تا بهترین محصول مناسب تهیه شود. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید به سایت ایزوگام ایران مراجعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد