همه چیز درباره تنظیم قرارداد

نوشتن و تنظیم قرارداد یکی از مهارت‌های بسیار مهمی است که می‌تواند آینده افراد، شرکت‌ها و…. را رقم بزند. در سالهای گذشته تنظیم قرارداد بیشتر توسط خود افراد و یا بدون مراجعه به وکیل صورت می گرفت. اما امروزه هر شخصی می‌تواند با دانش کم حقوقی قرارداد خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند. 

همچنین عقد یا قرارداد عبارت است از اینکه دو یا چند نفر در مقابل دو یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. به عبارت دیگر قرارداد نشان‌دهنده اراده طرفین برای ایجاد یک اثر حقوقی همراه با پذیرش تعهدات و مسئولیت‌ها است. با امضای قرارداد تمامی اسنادی که ذکر شد پایه و اساس تفسیر قصد طرفین محسوب می‌شوند.

تنظیم قرارداد

نقض شرط و بند قرارداد نه تنها ضمانت‌آور است بلکه از اعتبار و حمایت قانونی برخوردار است. قراردادها بر حسب طرفین، موضوع و تعهدات به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند و در واقع قرارداد در جایی است که تمامی مذاکرات اولیه و مقدماتی به ثمر رسیده و ظهور و بروز رسمی و قانونی می‌یابد. قرارداد به عنوان یک سند حقوقی در برابر همگان قابل استناد است و طرفین با استناد به قرارداد نیاز به دلیل بیشتری برای مطالبه تعهدات طرف دیگر ندارند.

انواع قرارداد ها

شماره 1- قرارداد فروش

شماره 2- قرارداد مشارکت مدنی

شماره 3- قرارداد استخدام

شماره 4- قرارداد پیمانکاری و… که در هر زمینه‌ای متفاوت است.

شماره 5- قرارداد اجاره

شماره 6- قرارداد مشارکت در ساخت

تنظیم قرارداد

چگونگی تنظیم قرارداد

هر قراردادی از یک سری قواعد عمومی و اختصاصی تشکیل میشود. مثلا قراردادهای مربوط به اجاره و خرید و فروش از قواعد عمومی مثل ماده 190 قانون مدنی تشکیل میشود ولی شرط و قواعد اختصاصی آنها می تواند متفاوت باشد.

چارچوب و ارکان کلی قراردادها شامل طرفین، موضوع قرارداد، مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، شرایط قرارداد، تعهدات طرفین و انحلال قرارداد است که البته با توجه به موضوع و نیاز طرفین میتواند محتویات و مندرجات قرارداد متفاوت باشد.

یکی از اصلی ترین چالش های قرارداد ، اعتبار سنجی طرفین است که با توجه به جایگاه طرفین این مهم قابل حل است.

تنظیم قرارداد مشارکت مدنی

قرارداد مشارکت مدنی به معنای درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور تقسیم سود می‌ باشد. از این رو این قرارداد برای مشارکت در موضوعات مختلف و گوناگونی از جمله تولیدی، بازرگانی، ساخت ‌و ساز، خدماتی و غیره می ‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مخاطب این قرارداد به طور کلی برای زمانی است که یک نفر سرمایه ‌ای دارد و می‌خواهد از ایده فرد دیگری استفاده کند تا سرمایه‌ اش را چند برابر کند و یا برعکس برای زمانی است که یک نفر ایده دارد و می‌خواهد با استفاده از سرمایه دیگری ایده ‌اش را عملی کند و پیش ببرد. به همین دلیل قرارداد مشارکت یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌ و کار است.

تنظیم قرارداد

شهرداد

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد