پلاسما جت دقیقا چیست؟

هر فردی دوست دارد تا در جامعه به‌عنوان یک فرد زیبا و خوش چهره شناخته شود. این روزها معیارهای متعددی برای زیبایی وجود دارد که یکی از آن‌ها جوانی و زیبایی پوست است. زیبایی و پوست جوانی مسئله ای است که با شادابی و سلامت آن تعریف می‌شود. به همین خاطر بسیاری از اشخاص در طول زندگی خود از روش‌های مختلفی برای حفظ شادابی و سلامتی پوست خود استفاده می‌کنند.

پوست بدن انسان به‌عنوان سطحی‌ترین عضو و سپر بدن، در برابر آسیب‌های خارجی؛ در معرض آلودگی‌ها و آسیب‌های زیادی قرار دارد. به همین دلیل اگر به آن رسیدگی مناسب نشود؛ سریع‌تر از دیگر اعضای بدن شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد. این مسئله می‌تواند با کاهش زیبایی و ایجاد حس پیری اعتمادبه‌نفس فرد را کم کند.

خوشبختانه در دوران فعلی و با کمک علم پزشکی و فناوری، روش‌های متعددی برای ترمیم و بازگرداندن زیبایی به پوست در دسترس فراهم شده اند، که یکی از این روش‌ها استفاده از پلاسما جت می‌باشد. در این نوشتار قصد داریم تا شما را به‌صورت مختصر وکوتاه با فناوری پلاسما جت و تاثیر آن در جوان‌سازی پوست آشنا کنیم.

پلاسما جت صورت


پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت روشی برای حفاظت از پوست است؛ که در آن از پلاسما برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌کنند. پلاسما حالتی از ماده است که از حرارت دادن گاز در دمای بالا ایجاد می‌شود. پلاسما به خاطر حالت یونیزه‌ای که دارد خاصیت رسانایی بالایی داشته و در برخورد با مواد دیگر سریعاً سرد می‌شود.

در روش پلاسما جت، ماده‌ی پلاسما از طریق دستگاه وارد پوست شده، و باعث تبخیر بخش‌های آسیب‌دیده و مدنظر پزشک می‌شود. این امر باعث لیف پوست، رفع چین‌وچروک و مسائل دیگری می‌شود که ظاهر بدی در پوست ایجاد کرده‌اند.

در روش پلاسما جت، برای تزریق پلاسما به پوست، روزنه‌های بسیار ریزی با فاصله‌های بسیار کم در پوست ایجاد می‌شود. که این امر باعث می‌شود؛ پس از این عمل زخم‌های ریز نزدیک به همی روی پوست فرد ظاهر شود. گفتنی است که این زخم‌ها بعد گذشت دو الی سه روز برطرف شده و جای آن‌ها باقی نمی‌ماند.

پلاسما جت بینی

استفاده از پلاسما جت برای چه افرادی مناسب است؟

پلاسما جت از آنجا که دوران نقاهت کوتاه مدتی دارد؛ برای افرادی که قصد دارند در زمان نسبتا کوتاه بهترین نتیجه را کسب کنند؛ بسیار مناسب است. هم‌چنین این متد برای افرادی که به خاطر دلایل پزشکی قادر به انجام عمل‌های جراحی نیستند نیز کارایی دارد.

روش پلاسما جت، برای برطرف کردن آسیب‌های جزئی مانند افتادگی پلک، و چین‌وچروک‌های ریز بسیار مفید است. از این رو بسیار از پزشکان برای بهبود نتایج برخی عمل‌های زیبایی و جراحی‌ها این روش را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

سخن آخر

پلاسما جت یک روش ترمیمی و زیباسازی پوست است که به کمک تزریق ماده پلاسما در پوست انجام می‌شود. این روش کاملاً بی‌خطر بوده و عوارض آن مانند خارش ، جای زخم و قرمزی پوست نهایتاً پس از گذشت پنج روز کاملاً رفع می‌شود. اگر قصد دارید تا پوست خود را به کمک روش پلاسما جت ترمیم کنید، توصیه ما این است که حتماً به مجله اینترنتی ویکی درمان سری بزنید و تخصصی ترین نکات سلامت بدن را مطالعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد