چه طور یک رپورتاژ خبری بنویسیم

رپورتاژ خبری یک آگهی خبری و در عین حال یک تبلیغ است که به سایت و فعالیت شما اشاره دارد. سایت های خبری دارای اعتبار دامنه بالایی است و رتبه خوبی در گوگل هستند. در نتیجه این نوع سایت ها بازدید و کاربرد زیادی دارند. اگر شما فرصتی را پیدا کنید که خودتان را در آن سایت ها معرفی کنید بدون شک کاربر به سایت شما مراجعه می کند. در نتیجه آمار بازدید از سایت شما افزایش پیدا می کند. 

این فرصت برای شما ایجاد شده است که با نوشتن یک مقاله با محتوا و کیفیت خوب، محصول و خدمات آن را معرفی کنید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید. این نوع مقاله هایی که دارای کلمات پر سرچ فعالیت شماست و در سایت های خبری منتشر می شوند را رپورتاژ خبری می گویند.اما سوالی که پیش می آید این است که یک رپورتاژ خبری باید شامل چه مواردی باشد؟ رپورتاژ خبری را چگونه بنویسیم که مشتری با اشتیاق سایت ما را باز کند؟

رپورتاژ خبری

یک رپورتاژ خبری تاثیر گذار باید چگونه باشد:

  • رپورتاژ خبری باید در برگیرنده کلمات پر سرچ و کلیدی فعالیت شما باشد و کاربر با وارد کردن این کلمات در گوگل بتواند به مقاله شما دست پیدا کند. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که از کلمات کلیدی به تکرار زیاد استفاده نکنید. این کار موجب ناراحتی کاربر می شود. کاربر محتوایی که خوانایی خوبی نداشته باشد را نمی پسندد.

  • رپورتاژ خبری باید یک تیتر بسیار جذاب داشته باشد تا کاربر در صفحه نتایج سرچ گوگل به عنوان شما جذب شود و آن را بخواند.

  • سعی کنید متن رپرتاژ در مورد برتری های استفاده از کالا و خدمات آن باشد. به کاربر آگهی دهد و اطلاعات او را در آن زمینه بالا ببرد. این کار باعث می شود کاربر برای اطلاعات بیشتر کنجکاو شود و به سایت شما مراجعه کند.

رپورتاژ خبری

  • برای اینکه کاربر را به سمت سایت خود هدایت کنید باید لینکی از سایتتان را در رپورتاژ خبری قرار دهید. سعی کنید این لینک به صفحه درستی که مدنظر شماست اشاره کند.

  • در رپورتاژ خبری باید از برندتان صحبت کنید اما نه به دفعات و به مقدار زیاد. این کار رپورتاژ خبری شما را حالت تبلیغاتی می کند که کاربر پسند نیست. در مورد محصولتان آگاهی دهید و سپس برندتان را معرفی کنید.

  • از یک یا دو تصویر استفاده کنید که جذابیت متن را بالا ببرد و گویای مطالب شما و مرتبط با آن باشد.

  • محتوای شما باید دقیقا فرم سایر محتواهای خبری سایت را داشته باشد، به هیچ وجه نباید به طرز چشمگیری متفاوت باشد.


اگر در نوشتن رپورتاژ خبری کمی وقت و دقت به خرج دهید می تواند برای رتبه بندی سایت شما بسیار مفید باشد. برای نوشتن یک محتوای خوب و تاثیر گذار برای رپورتاژ خبری می توانید از تیم های حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید. ایران رپورتاژ به آدرس iranreportaj.com در با تخصص رپورتاژ خبری همراه همیشگی کسب و کار شماست.