بایدها و نبایدهای رپورتاژ آگهی

در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای نوشتن یک رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری مناسب مناسب و موثر آشنا کنیم.

یک تبلیغات مؤثر خواننده خود را درگیر می‌کند و او را به سمتی که نویسنده دوست دارد، سوق می‌دهد. اما قالب مشخص و ثابتی برای تولید محتوا تبلیغات وجود ندارد، اما در حالت کلی رپورتاژ آگهی می تواند به شکل مجموعه ای از موارد (در قالب لیست) یا همراه با توضیحات، در قالب تصویر (فیلم یا عکس) و یا مقاله، به صورت یک پست در فضای مجازی انجام شود. البته میتواند به شکل ترکیبی از این موارد هم انجام شود.


 

هرکدام از این موارد یا ترکیبی از آن‌ ها در این سبک خاص از تبلیغات، درواقع در تلاش هستند داستانی را درباره آنچه هدف ماست برای مخاطب تعریف کنند. داستانی که در صورت اثر گذاری می‌تواند، نرخ فروش را دگرگون سازد.

اما راز یک رپورتاژ آگهی و تولید محتوای تاثیرگذار چیست؟

1-     زخمی کردن موضوع
اصلی ترین گام در بحث رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در این است که به موضوع حمله ور شوید و ریز تا درشت آن را از بر شوید. مخلص کلام، برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب، باید به دل موضوع بروید. به عنوان مثال اگر موضوع مد نظر یک کالاست؛ تمام اطلاعات آن از قبیل

-          کشور و شرکت تولید کننده

-          ویژگی های مثبت و منفی آن

-          کار آیی

و ... را از طریق مطالعه وب سایت های مختلف به دست آورید. از توجه به کوچکترین جزییات نیز غافل نباشید. چراکه جزییات می‌توانند کلیات در رپورتاژ آگهی را تحت تأثیر خود قرار دهند.

2-     بررسی تیترها
قبل از تولید محتوا
 برای رپورتاژ آگهی باید درباره تیترهای اثرگذار بررسی کنید. در یک رپورتاژ آگهی مؤثر درباره موضوع معینی؛ چگونه تیترهایی بیشتر اثرگذار هستند؟ تیترهای کوتاه؟ تیترهایی که به صورت جمله نوشته می‌شوند یا نه؟ و...
تا اینجای بحث، آن چیز که عیان است "قدرت اثرگذاری مطالعه و سرچ" بر کیفیت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری است. پس تا می‌توانید مطالعه کنید. مطالعه کردن حتی در قدرت ذهنی شما برای نوشتن محتوای جذاب و درنتیجه تبلیغات مفید مؤثر است.

3-     مخاطب خود را خوب بشناسید.
در رپورتاژ خبری باید مخاطب خودتان را به درستی بشناسید!
محدوده سنی، جنسیت، فرهنگ مخاطب شما در کنار عواملی که می‌توانند او را به سمت موضوعی که شما دوست دارید؛ تحریک کنند. دقیقاً آن چیزی است که اصطلاحاً هدف رپورتاژ خبری تلقی می‌گردد.
سپس دست به قلم شوید و حداکثر تلاش خود را برای ایجاد احساسی که دوست دارید در مخاطب ایجاد شود، به‌کارگیرید و به تولید محتوای اثربخش بپردازید.

 

4-     اصول بازی با ذهن را یاد بگیرید.
این سبک خاص تبلیغ، قدرت بازی با ذهن مخاطب است. چگونه؟ یک مشکل را بیان کنید و سپس موضوع یا محصول موردنظر را در قالب یک راه حل برای آن مشکل بیان کنید. به بیان بهتر در رپورتاژ خبری شما کارگردانی و نویسندگی فیلمی را بر عهده دارید که موضوع موردنظر شما سوپر قهرمان آن است. حواستان باشد، ویژگی های خارق العاده باورناپذیر، به هیچ وجه چهره واقعی از قهرمان شما نمی‌سازد.

5-     پایان خوبی را برای مقاله رقم بزنید.
پایانی که در آن، "موضوع" همچون قهرمان همه داستان ها، لبخند را بر لب جهانیان ترسیم می‌کند.

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید مواردی که ذکر شد رعایت کنید. البته نکات لازم برای نوشتن یک رپرتاژ موثر به همین 4 نکته ختم نمی شود. برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه می توانید به سایت ایران رپورتاژ مراجعه کنید.

 

 

 

معجزه ای به نام رپورتاژ آگهی

به اعتقاد عده کثیری رپورتاژ آگهی به این علت که تابلوی "من یک تبلیغ هستم و قصد دارم چیزی را به شما بفروشم" را در دست ندارد، یکی از ابزارآلات موثر درزمینهٔ تبلیغات به شمار می‌رود.

امروزه نسخه جدیدی از تبلیغات در سطح وبلاگ های مختلف در حال اجرا است. در حالی که همه وبلاگ ها تبلیغاتی نیستند، بازاریاب های حرفه ای می‌توانند با نوشتن پست های وبلاگی ضمن آموزش یک مطلب معین، ذهن خواننده را به سمت خرید یک محصول یا بهره مندی از خدمات یک شرکت سوق دهند و این قدرت سبک جدیدی تبلیغات است. در ادامه قصد داریم با شما درباره مزیت های رپورتاژ خبری صحبت کنیم.

1-   رپورتاژ آگهی تریبونی برای معرفی شما

همان ‌طور که گفته شد این سبک خاص از تبلیغات همچون یک دوست با شما صحبت می‌کند. مثلاً یک کرم جوان کننده پوست را در نظر بگیرید. یک رپورتاژ آگهی درست، بر خرید این محصول اصرار نمی‌ورزد بلکه در قالب یک مقاله، اطلاعات مفیدی درباره علت جوانی پوست و چگونگی پروسه پیری به شما انتقال می‌دهد. مقاله ای با سبک نوشتاری جذاب، ذهن شما را به سمت خرید محصول مورد نظر سوق می‌دهد. البته چگونگی اثرگذاری این مقاله به مقدار چشمگیری تابع جذابیت متن نوشته شده، می‌باشد.



2-   رپورتاژ آگهی ابزاری برای دیده شدن بیشتر

چون رپورتاژ آگهی صرفاً بر خرید یک محصول اصرار ندارد، بلکه مقاله جامعی است درباره کلیه موضوعات حول محصول، امکان دیده شدن آن بسیار زیاد است. بنابراین، در رپورتاژ خبری افراد بیشتری می‌توانند به مقاله شما دسترسی پیدا کنند. در این حین، مسئله مهم، جذابیت متن است. متنی که خواننده را تا انتهای مقاله با خود همراه سازد. یک متن جذاب عموماً هم ‌ارز با احتمال خرید بیشتر است. تیم ایران رپورتاژ با سالها تجربه در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

3-   رپورتاژ آگهی راهی برای پروموت شدن

اگر مبنای محتوای بارگذاری شده در وب سایت ها، مقاله های معتبر ایرانی و خارجی باشد و شما این منابع را ذکر کنید؛ امکان اعتماد مخاطب نسبت به شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. در واقع، محتویات علمی موجود در مقاله شما، برای شما اعتبار می‌سازد. در واقع عمده ترین هدف رپورتاژ خبری، اعتبار دادن به برند شماست. اعتباری که از طریق اعتماد مخاطب حاصل می‌شود. اعتمادی که از تسلط کامل بر اصول نوشتن یک رپورتاژ خبری مفید به دست می‌آید.

4-   رپورتاژ آگهی سبک نوینی از تبلیغات با حداقل هزینه ممکن

مسئله هزینه برای تبلیغات بخصوص در کسب و کارهای کوچک بسیار مسئله مهمی است. آیا تاکنون درباره هزینه های مربوط به تبلیغات به صورت جدی فکر کرده اید؟ تبلیغات در قالب های مختلفی همچون بنر، آگهی های بازرگانی تلویزیونی، اینفلونسرهای فضاهای مجازی مختلف همچون اینستاگرام و...بسیار هزینه بردار است. شما با هزینه در رپورتاژ خبری در واقع حداقل هزینه ممکن را برای تبلیغات، پرداخت می‌کنید. تبلیغاتی که حتی قدرت اثرگذاری بیشتری به مراتب می‌تواند داشته باشد.

5-   رپورتاژ آگهی تبلیغی با عمر حضرت نوح (ع)

مقاله ای که توسط تیم نگار شما نوشته شده و در سایت بارگذاری می‌شود، درواقع برای همیشه می‌تواند در فضای مجازی مربوطه باقی بماند تا زمانی که شما بسته به دلایل مختلف، اقدام به پاک کردن آن کنید. به عبارت بهتر، شما حداقل هزینه ممکن را برای تبلیغاتی که می‌توانید دائماً از آن استفاده کنید، صرف کرده اید.

 

در ادامه لازم است با شما درباره یکی از مهم ترین مزیت های رپورتاژ آگهی یعنی "سئو سایت" صحبت کنیم. اثرگذاری رپورتاژ خبری در سئو سایت تا حد زیادی به قدرت و دانش سئو تیم نویسنده شما بستگی دارد. قدرت در انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تعداد دفعات تکرار درست، اصلی ترین نقش را در این قسمت ایفا می‌کند.

 

ویژگی های سایت میزبان رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی، ترکیبی از تبلیغات و مقاله است. برخلاف تبلیغات عادی، که صرفاً با بزرگنمایی و اغراق بیش از اندازه، به جلب توجه مخاطبان برای خرید محصولات یک برند می‌پردازد، رپورتاژ آگهی با محتوایی جذاب و مقاله ای عادلانه که ترکیبی از ویژگی های خوب و بد آن محصول است، در مخاطب رغبت ایجاد می‌کند. رغبتی برای بیشتر دانستن. دانستنی که می‌تواند منجر به خرید آگاهانه محصول مذکور شود.


انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر می‌شود نامگذاری می‌شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی انتشار یافته در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه موضوع در هریک از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود. تیم ایران رپورتاژ با سالها تجربه در زمینه تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.


ویژگی های سایت میزبان رپورتاژ آگهی

قدم اول برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پذیرنده بررسی دامین آتوریتی (DA) سایت مورد نظر است. این ویژگی عددی است بین صفر تا صد که هرچه این عدد نزدیک به صد باشد، به این معناست که سایت مورد نظر از دامین آتوریتی بالاتر و به طبع آن از اعتبار بالاتری برخوردار است. بررسی DA سایت توسط ابزار MOZ صورت می گیرد. تیم ایران رپورتاژ با تجربه طولانی در زمینه تولید محتوا و انتشار رپورتاژ آگهی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.



قدم بعدی بررسی اسپم اسکور (Spam Score) سایت است. این مورد توسط وب سایت MOZ صورت می گیرد. وب سایت MOZ ابزاری است پیشرفته در جهت بررسی دامین آتوریتی، پیج آتوریتی و همچنین اسپم اسکور سایت ها. تمامی متخصصین سئو با استفاده این ابزار قدرتمند به بررسی سایت های مورد نظرشان می پردازند. هرچه اسپم اسکور سایت مورد نظر کم تر باشد، به این معناست که اعتبار بیشتری نزد گوگل دارد. در حقیقت این فاکتور به شما می گوید که احتمال جریمه شدن سایت های این چنینی چقدر است. همانطور که گفتیم Spam Score عددی است بین صفر تا صد و میزان خطرناک بودن بک لینک داشتن از چنین وب سایت هایی را نشان می دهد. اگر اسپم اسکور سایتی کمتر از 50 درصد باشد خطری برای سایت شما نخواهد داشت اما اگر میزان اسپم اسکور سایتی بالاتر از 50 درصد باشد باید به دنبال سایت جدیدی برای انتشار رپورتاژ آگهی باشید. چرا که قرار دادن لینک وب سایت شما در این سایت ممکن است به ضرر شما تمام شود. اما بهترین میزان اسپم اسکور زیر سی درصد است که اصلا جای نگرانی ندارد.


برای انتشار رپورتاژ آگهی حتما باید متن شما یکتا باشد و پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان از متن های کپی شده و تکراری استفاده نکنید. چرا که الگوریتم های جدید گوگل به سرعت متن کپی را شناسایی کرده و پس از ایندکس کردن متن کپی اعتبار آن را به نویسنده اصلی مقاله می دهند.. اگر متن کپی شده از جای دیگری باشد تاثیر منفی برای سایت شما به همراه خواهد داشت. نکته بعدی قبل از نگارش رپورتاژ آگهی انتخاب تیتر مناسب است. عنوان و یا تیتری که انتخاب می کنید باید جذاب باشد. چرا که تیتر مناسب است که مخاطبان را متقاعد می کند که آیا ادامه متن و محتوای شما را مطالعه کنند یا خیر. بنابراین تیتر مناسب می تواند تاثیر بسیار مفیدی بر موفقیت رپورتاژ شما داشته باشد.


چگونه یک رپورتاژ آگهی موفق منتشر کنیم؟

اگر درباره سئو و بهینه سازی مطالعه کرده باشید و اطلاعات داشته باشید می دانید که رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مناسب برای تبلیغ سایت و همچنین دریافت بک لینک های خوب و ثابت است. بنابراین انتشار یک رپورتاژ خبری خوب و مناسب که بتواند نتایج مناسبی برای شما رقم بزند اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید یک رپورتاژ موفق بنویسید، به نکات زیر دقت کنید.

رپورتاژ آگهی

اولین نکته
به متن رپرتاژتان دقت کنید. متن یک رپورتاژ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا رپورتاژ میتواند جریان مناسبی از کاربران را به سایت شما هدایت کند بنابراین بسیار اهمیت دارد که متنی که قرار است و در نهایت قرار است به تبلیغ سایتتان بپردازد و به سایت شما لینک دهد، کاربر پسند باشد.

تبلیغات زیاد باعث سردرگمی و گیج شدن کاربران شده و در نهایت باعث شده است تا امروزه افراد از شنیدن تبلیغات و یا خواندن یک مطلب تبلیغاتی فراری باشند. بنابراین اگر در متن رپورتاژ آگهی خود از تبلیغات صرف استفاده کنید و اطلاعات مفیدی برای ارائه به کاربر نداشته باشید، شکست خواهید خورد.
اما نمی توان نقش تبلیغاتی رپورتاژ را انکار کرد و نادیده گرفت. بنابراین چه باید کرد تا هم بتوان یک متن با محتوای مناسب آماده کرد و هم به تبلیغ سایت پرداخت
نکته طلایی این است که شما در انتشار رپورتاژ خبری و تهیه متن آن باید قانون 30/70 را به خاطر بسپارید.

قانون 30/70
طبق این قانون باید متن رپرتاژ شما حاوی 70 درصد محتوای مفید، سرگرم کننده و کاربرپسند باشد و 30 درصد مابقی محتوا را به تبلیغ و برندینگ بپردازید. البته این تبلیغات باید نامحسوس بوده و برای خواننده آزاردهنده نباشد.

دومین نکته
دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید عناوین رپورتاژهایتان است. عنوان اولین نقطه ارتباط و جذب کاربر است و باید اولین ضربه را به کاربر وارد کند. به طوری که کاربر کنجکاوانه ادامه محتوای شما را دنبال کند. در انتخاب عنوان محتوای رپورتاژ آگهی تان باید به خاطر داشته باشید که تیتر محتوا هم مانند متن محتوا نباید کاملا تبلیغاتی باشد.

سومین نکته
سعی کنید برای محتوایتان یک روایت داستانی مناسب پیدا کنید. برای این که مخاطب با شما تا انتهای مطلب همراه شود و و متن رپرتاژتان جذاب و گیرا باشد سعی کنید تا ضمن طرح مسئله مورد نظرتان داستان هم طرح کنید. آدم ها از این که داستان بشنوند لذت می برند. می توانید تبلیغ یا مطلب مورد نظرتان را ضمن یک داستان به مخاطبان منقل کنید.

نکته آخر
در انتهای مطلبتان درخواست مشخصی را به کاربر ارائه دهید و از آن ها بخواهید تا به شما یک بازخورد بدهند. به عنوان مثال از آن ها بخواهید برای خواندن مطالب بیشتر به وبسایت شما سر بزنند یا برای خرید محصولتان با شما تماس بگیرند. اگر نتوانید از مخاطبتان که خواننده مطلب رپورتاژ آگهی شماست یک مشتری و یا ورودی به سایتتان بسازید در حقیقت رپورتاژ جز هزینه برایتان هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

اگر تمامی نکاتی که ذکر شده است را در انتشار رپورتاژ خبری مورد نظرتان رعایت کنید می توانید نتایج مطلوب و خوبی هم در جذب مخاطب و هم در بهبود سئوی سایتتان کسب کنید.

منبع: ایران رپورتاژ

دیجیتال پی آر چه تاثیری بر رپورتاژ آگهی دارد؟

زمانی که در رابطه با بازاریابی دیجیتال و تاثیرات رپورتاژ آگهی فکر می کنیم، صنعت پی آر و سئو به عنوان دو شاخه بسیار مهم و بزرگ بازاریابی دیجیتال شناخته می شوند که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، قدرت بسیار شگفتی بر روند رشد فعالیت شما خواهند گذاشت. یک ارتباط مستقیم میان پی آر و سئو وجود دارد؛ به همین خاطر یک محتوای خوب، جذاب و اثربخش بخش جدانشدنی سئو محسوب می شود.


مفهوم رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در جذب مخاطبین به سمت برند شما دارد؟

رپورتاژ آگهی به نوعی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. به این معنی که مخاطب متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و تصور می کند در حال مطالعه یا مشاهده یک گزارش کاملاً بی طرف است. به دلیل غیر مستقیم بودن این شیوه تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی اثربخشی بالایی دارد. معمولا مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و کل محتوای رپورتاژ را تا انتها مطالعه می کنند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند. رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در سایت‌ آگهی دهنده باقی می ماند.


انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر می‌شود نامگذاری می‌شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی انتشار یافته در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه موضوع در هریک از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود. تیم ایران رپورتاژ با سال ها تجربه در زمینه تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.



مفهوم کلی پی آر | PR

دیجیتال پی آر یا همان روابط عمومی دیجیتال، یک استراتژی و ترفند جدید در جهت تبلیغات اینترنتی همانند رپورتاژ آگهی و یا سئو سایت است که توسط برند های مشهور و برتر و همچنین استارتاپ های موفق استفاده می شود. رپورتاژ آگهی همانند دیگر خبر ها در سایت های خبری معتبر و پربازدید منتشر می شود. به همین دلیل است که این نوع از تبلیغات مورد توجه و اقبال بینندگان قرار می گیرد. از آن جایی که رپورتاژ اغلب اوقات به صورت کمپین در تعدادی از سایت های خبری منتشر و بازنشر می شود، برند های بزرگ و برتر به وسیله کمپین رپورتاژ آگهی برای محصولات خود طوفان خبری به راه می اندازند. این صنعت در کشور ما نیز رشد فراوانی داشته است؛ به همین دلیل در ادامه به بررسی پی آر در ایران می پردازیم تا بیشتر با مفهوم آن آشنا شوید.


دیجیتال پی آر در ایران

پی آر مخفف کلمه ( Public Relations ) است که صنعت دیجیتال پی آر در ایران بیشتر با عنوان رپورتاژ آگهی و یا رپورتاژ خبری شناخته می شود که این محتوای تبلیغاتی به صورت سفارشی شده در سایت های خبری و خبرگزاری های پربازدید منتشر می شود. در متن و محتوای رپرتاژ چند کلمه مهم به صفحه های لندینگ برند های مهم لینک می شود. به دلیل اعتبار بسیار بالای سایت های خبری، این لینک ها برای سایت مقصد بسیار با ارزش است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به سایت ایران رپورتاژ مراجعه کنید.