پودر سنگ چگونه تهیه می شود و چه کاربرد هایی دارد؟

پودر سنگ (Rock flour) یکی از مصالح مهم در بسیاری از حوزه‌ها مانند فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دست‌اندرکاران این حوزه‌ها شاید نحوه استفاده از پودر سنگ را به خوبی بدانند، اما به ندرت مشاهده می‌شود که آنها شناخت جامعی از خصوصیات این مصالح منحصر به فرد داشته باشند. این‌که پودر سنگ چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و کاربردهایش شامل چه مواردی می‌شوند؟ فقط در وبسایت پودرسازان بدانید.

پودر سنگ از کوبش سنگ های مختلف موجود درمعادن به دست می آید و در نتیجه دارای ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این سنگ ها خواهد بود. یکی از این ویژگی ها، رنگ آن است. به دلیل اینکه سنگ های پر مصرفی نظیرآهک و کربنات کلسیم معمولا سفید رنگ هستند، پودر سنگ تولید شده از این کانی های معدنی هم سفید رنگ خواهد بود. بعضی از انواع پودر سنگ‌ نظیر پودر سنگ‌ آهک، پودر سنگ‌ کربنات کلسیم و پودر سنگ‌ مرمریت سفیدرنگ هستند و بنابراین تشخیص آنها از سیمان سفید ممکن است کمی سخت باشد.

پودر سنگ‌ اغلب به نام «خاک سنگ» و «آرد سنگ» نیز شناخته می‌شود که تحت فرآیند سنگ‌بری به شیوه صنعتی و سایش لایه‌های مختلف زمین‌شناختی بر روی یکدیگر به روش طبیعی تولید می‌شود. هر دوی این روش‌ها دارای مکانیزم‌های ساخت متفاوتی هستند که هدف‌شان تبدیل سنگ به پودر آن است.

در روش صنعتی با استفاده از دستگاه و ماشین‌آلات متفاوتی، سنگ‌ها را خُرد کرده و با کوبیدن سنگ ها بهم به پودرتبدیل می‌کنند. در روش طبیعی، لایه‌های مختلف زمین روی یکدیگر حرکت می‌کنند که باعث ایجاد ذرات بسیار ریزی پودر سنگ‌ می‌شود.همچنین پودر سنگ از طریق فرسایش یخبندان‌ها و نفوذ آب به داخل سنگ‌ها در طول دوره‌های زمین‌شناختی به شکل طبیعی تولید می‌شود. نوع سنگ مورد سایش و فرسایش که منجر به تولید انواع کانی‌ها می‌شود، می‌تواند شامل سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ گرانیت، مرمر و موارد بیشتر باشد.

انواع پودر سنگ‌ ها

انواع خاک سنگ از بهم کوبیدن سنگ های رسوبی، آذرین و دگرگونی تولید میشود. آردسنگ در انواع کیسه ای و فله ای در رنگ بندیهای متنوع و تولید شده از سنگ های مختلف توسط کارخانهی پودرسازان قم عرضه میگردد. که میتوان به انواع پودر سنگ‌ در زیر اشاره کرد:

·         پودر سنگ‌ سوپر

·         پودر سنگ‌ سفید (پودر آهک و کربنات کلسیم)

·         پودر سنگ‌ رنگی (از منشاء اصلی که همان طبیعت است گرفته می‌شود)

·         پودر سنگ‌ بنونیت

·         پودر سنگ‌ شن و ماسه

·         پودر سنگ‌ مرمریت

·         پودر سنگ‌ گرانیت

·         پودر سنگ‌ دولومیت

مزایا و کاربردهای پودر سنگ‌ /خاک سنگ

·         در صنعت ساختمان سازی

·         در تولید کربنات کلسیم بکار رفته درساخت گاز کربن دی اکسید کربن

·         برای تصفیهی فاضلابهای شهری به دلیل ویژگیهای میکروبکشی و ضدعفونی کننده پودر سنگ‌

·         برای اصلاح خاکهای اسیدی درکشاورزی با افزایش PH خاک ومناسب سازی برای رشدگیاهان

·         به عنوان مادهی گدازآور در کوره‌‌های انفجاری برای تولید سربارهی مذاب(تولید فولاد و ذوب آهن)

·         به عنوان حجم دهنده و اتصال دهندهی ذرات قیر برای آسفالت جادهها

·         در تولید چسب و رزین

·         در تولید کاغذ و مقوا

·         صنایع غذایی و دارویی

·         پرورش دام و طیور

·         دفن زباله‌های عفونی

·         تثبیت و مقاومت نهایی خاک

·         جهت اصلاح خواص بتن از جمله افزایش مقاومت، کارایی، جلوگیری از ترک خوردن سطحی، نگهداری آب و موارد بیشتر

·         در ساخت دوغاب برای کاشی‌کاری و سرامیک

·         جهت پاشش روی قیرگونی

·         استفاده در سندلاست

·         ترکیب آرد سنگ با سیمان برای نماسازی بیرونی ساختمان

·         استفاده در مجسمه‌سازی و هنر پیکرتراشی

چرا و برای کدام شغل ها باید از عینک ایمنی استفاده کنیم

معمولا چشم ها نسبت به اعضای دیگر، در محیط کار بیشتر آسیب می بینند. به همین دلیل در کنار استفاده از لوازمی مانند کلاه ایمنی، کفش کار، لباس کار، استفاده از عینک ایمنی نیز بسیار لازم و ضروری است. چشم یکی از مهم ترین نعمت های خدادادی است که ما وظیفه مراقبت و حفاظت از این نعمت را داریم.

در بسیاری از کارها احتمال اینکه ذرات ریزی به سمت چشم شما شلیک شود، وجود دارد. عینک ایمنی یک پوشاننده است که هم قادر است لباس باشد و هم ابزار ایمنی! عینک ایمنی وجود دارد تا جلوی نفوذ این ریز ذرات به چشم شما را بگیرد.

عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

  • عینک سنگ زنی
  • عینک آزمایشگاهی
  • عینک جوشکاری
  • عینک گاگل ایمنی

عینک ایمنی برای کدام شغل ها ضروری است

  • مشاغلی که با مواد شیمیایی سروکار دارند

مخصوص کسانی که در آزمایشگاه ها کار می کنند با مواد شیمیایی زیادی سر و کار دارند.

  • مشاغلی که با گازهای شیمیایی سروکار دارند

عینک ایمنی مناسب برای مشاغل این چنینی، گاگل نام دارد. عینک محافظ چشم گاگل باید از هرگونه تماس و لمس گازهای شیمیایی با چشم جلوگیری کند. مدل این عینک ایمنی به این صورت است که دسته ندارد و با یک کش، محکم به پشت سرتان بسته می شود. به این صورت که کاملا روی صورت چفت می شود و راه هرگونه گازی را به چشم مسدود می کند. شیشه این عینک ایمنی میتواند تیره یا شفاف باشد.

  • کسانی که خطر پرتاب اجسام به چشم آنها وجود دارد

نجارها، منبت کارها و کسانی که با جامدات و اجسام سر و کار دارند، مدام در معرض خطر پرتاب اجسام و اصابت آنها و همچنین ذرات ریز و جامد قرار دارند و به همین علت باید حتما از عینک ایمنی استفاده کنند. معمولا عینک ایمنی مناسب برای این قبیل شغل ها، شیشه ای با اندازه بزرگ دارد و می تواند کل سطح چشم را به طور کامل بپوشاند. شیشه این عینک ایمنی شفاف است و معمولا به صورت توری است تا مانع دید انسان نشود.

خرید عینک ایمنی

  • جوشکارها و افرادی که با برق و جرقه سروکار دارند

جوشکارها با جرقه سر و کار دارند و جرقه می تواند به قرنیه چشم آسیب بزند. عینک ایمنی که در این شغل استفاده می شود باید به گونه ای باشد تا از شدت اشعه نور بکاهد.  به همین دلیل برای جوشکاری از عینک ایمنی با شیشه تیره استفاده می کنند که البته این مقدار تیرگی را می توان از عدد ۵ تا ۱۲ تنظیم کرد.

در خرید عینک محافظ چشم علاوه بر داشتن این اطلاعات، مراجعه به یک فروشگاه معتبر نیز بسیار مهم است. چنانچه قصد دارید خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید، فروشگاه اینترنتی یونکس پیشنهاد ما به شماست که سال هاست به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.


نکات مهم درمورد گواهی عدم سازش برای طلاق توافقی

به همان اندازه که وصال و ازدواج شیرین و خاطره انگیز است، طلاق و جدایی نیز می تواند تلخ باشد. این روزها متاسفانه بیش از پیش از طلاق و جدایی می شنویم که زن و مرد به دلایل مختلف تصمیم به جدایی می گیرند. طلاق انواع مختلفی دارد، برخی تصور می کنند جدایی همیشه با دعوا و لجبازی و به اجرا گذاشتن مهریه همراه است اما اینطور نیست. در صورتی که طرفین قصد جدایی داشته باشند می توانند طلاق توافقی بگیرند که هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. 

در این مقاله قصد داریم درباره طلاق توافقی و موارد مختلف مربوط به آن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

طلاق توافقی


گواهی عدم سازش در طلاق توافقی

هیچ زن و شوهری هنگام جاری شدن صیغه نکاح به این فکر نمی کنند که ممکن است روزی از یکدیگر جدا شوند اما گاهی به نقطه ای میرسند که جدایی را کم هزینه تر از ادامه زندگی مشترک می بینند و تصمیم به جدایی می گیرند. زمانی که تصمیم میگیرند بصورت توافقی از یکدیگر جدا شوند باید مراحلی را که در قانون مشخص شده، طی کنند. 

برای گرفتن طلاق توافقی لازم است گواهی عدم سازش را تهیه کنند. این گواهی، سند و مدرکی است که بیانگر عدم تفاهم و توافق طرفین و تصمیم آنها مبنی بر پایان دادن به زندگی زناشویی میباشد. 

مراحل طلاق توافقی

شرایط گرفتن گواهی عدم سازش

این گواهی را دادگاه صادر میکند و طرفین با در دست داشتن آن می توانند بقیه مراحل طلاق توافقی را طی کنند. طرفین ابتدا با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، قصد خود مبنی بر طلاق را اعلام و  دادخواست خود را ثبت میکنند تا پس از ارجاع به دادگاه، برای آنها نوبت مشاوره تعیین شود. پس از گذراندن مراحل ثبت نام و مشاوره، این گواهی صدور می شود.

مراجعه به دفتر ازدواج و طلاق

پس از صدور گواهی از سوی دادگاه، زن و شوهر میتوانند با در دست داشتن آن به دفاتر ازدواج و طلاقی که صیغه نکاح را جاری کرده، رفته و از سردفتر آن تقاضا کنند صیغه طلاق را جاری کند. سردفتر با عنایت به آن، اقدام به ثبت طلاق می نماید و از این تاریخ به بعد میتوان ادعا کرد که زن و شوهر رسماً از یکدیگر جدا شده اند.

گواهی عدم سازش در طلاق توافقی

میزان اعتبار گواهی عدم سازش در طلاق توافقی

این گواهی، اعتبار محدودی دارد و تنها تا سه ماه پس از ابلاغ، معتبر میباشد. بدین معنی که پس از صدور توسط دادگاه، به طرفین ابلاغ میشود و از این تاریخ، به مدت سه ماه طرفین مهلت دارند که به دفتر ازدواج و طلاق جهت ثبت طلاق رجوع کنند. در صورتی که در این مدت، اقدام به این کار نکنند، اعتبار گواهی از بین میرود.

امیدواریم مطالب گفته شده پاسخ سوالات شما را داده باشد اما در صورت که درمورد طلاق توافق و مسائل حقوقی سوال دارید می توانید به وبسایت شهرداد مراجعه نمایید.


هنگام خرید ریمل حجم دهنده به چه نکاتی باید دقت کنید؟

یک ریمل می تواند مژه های یک خانم را بلند کند، یا پرپشت نشان دهد و یا حالت دهد و فر کند. ریمل حجم دهنده یکی از مدل های ریمل است که در بین خانم ها جایگاه ویژه ای دارد و با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

 ریمل حجم دهنده برای خانمی مناسب است که مژه های نازک اما بلند دارد. خانمی که طول مژه هایش کوتاه و نازک است بهتر از ریمل چند کاره استفاده کند. بهترین انتخاب برای این دسته از خانم ها ریمل حجم دهنده بلند کننده است. 

حالا در نظر بگیرید که خانمی که مژه های پر تری دارد تصمیم می گیرد از ریمل حجم دهنده استفاده کند. یعنی ریمل نامناسب با مژه هایش را انتخاب کرده است. به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟ تاثیر آن روی مژه ها چگونه خواهد بود؟

در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم که بهترین ریمل حجم دهنده را که مناسب چشم های شما است را بشناسید و با استفاده از آن زیبایی خود را دو چندان کنید.

ریمل مناسب چشم شما کدام است؟

زمانی که خانم هایی که مژه های ضخیم تری دارند و از ریمل حجم دهنده استفاده می کنند باعث می شود مژه ها به هم بچسبد و از حالت طبیعی خارج شود. مواد اضافه ریمل که روی مژه های شما باقی می ماند باعث نازیبا به نظر رسیدن چهره شما خواهد داشت. اگر ریمل باعث چسبندگی مژه ها شد می توانید با شانه مژه آن ها را از هم جدا کنید. در گذشته خانم ها برای این کار از سوزن یا اجسام نوک تیز استفاده می کردند. که اصلا توصیه نمی شود. چشم های شما می تواند منبعی برای دریافت آلودگی نوک سوزن باشد.

ریمل حجم دهنده هم تاثیر معکوس روی مژه هایتان می گذارد. و شما از خریدتان ناراضی می شوید.

ویژگی های یک ریمل حجم دهنده عالی

زمانی که اقدام به خرید ریمل حجم دهنده می کنید بهتر است درب آن را باز کنید. مایع درون ریمل باید دارای میزان زیادی خرده مژه باشد. این خرده مژه ها به تارهای نازک مژه می چسبد و آن ها را حجیم تر نشان می دهد.

مایع درون ریمل حجم دهنده نسبت به دیگر ریمل ها کمی بیشتر است. چرا که مکانیزم این نوع ریمل این است که مایع بیشتری روی مژه ها قرار دهد.

برس ریمل حجم دهنده کمی درشت تر از ما بقیه ریمل هاست. روی این برس هم دندانه های درشت وجود دارد و هم موی چه های ریز فراوان. این مویچه های ریز برای این وجود دارد که روی تمام مژه های ریز روی چشم های شما تاثیر بگذارد و آن ها را حجیم تر کند. این کار را با کمک خرده مژه ها انجام می دهد.

ریمل باید به راحتی از روی مژه ها پاک شوند. هرچه این ماندگاری بیشتری باشد و مایع ریمل سخت تر از روی مژه ها پاک شود بدانید که کیفیت ریمل پایین تر است. برای پاک کردن این نوع ریمل ها نیاز دارید که حتما از آرایش پاک کن های قوی استفاده کنید و فشار بیشتری نیز به چشم هایتان وارد کنید. مثلا ریمل ضد آب این خصوصیت را داراست. در نتیجه مژه های نازک و ضعیف شده با این فشار کوچک می شکنند و دچار ریزش می شوند.

ریمل حجم دهنده در مجاورت مستقیم چشم قرار می گیرد و اگر مواد آن مرغوبیت کافی را نداشته باشد و استاندارد نباشد می تواند به چشم و مژه ها آسیب شدیدی را وارد کند.

آسیبی که به چشم ها وارد می شود، در صورتی که محصولتان اصل نباشد، در ریمل حجم دهنده بسیار بیشتر است. چرا که در این نوع وسیله آرایشی میزان بیشتری مایع روی مژه ها قرار می گیرد و در صورت فیک بودن می تواند آسیب بیشتری بزند.

برای خرید ریمل حجم دهنده عالی میتوانید به فروشگاههای معتبر آرایشی مراجعه کنید تا خیالتان بابت اصالت کالایی که خریداری می کنید راحت باشد.

روبی سان یکی از بهترین و معتبرترین برندهای آرایشی است که می تواند علاوه بر زیبایی که به چهره شما میدهد سلامت چشم و مژه های شما را نیز گارانتی کند.