مواردی که باعث می شود رپورتاژ آگهی بهترین تاثیر را داشته باشد

رپورتاژ آگهی (Advertorial) از ترکیب دو اصطلاح advertise یعنی تبلیغات و editorial یعنی مقاله است که ترکیب این دو اصطلاح یعنی تبلیغ هایی که در قالب مقاله ارائه می‌شود. سپس این مقاله به صورت یک پست وبلاگی در سایت های منتشرکننده رپورتاژ آگهی مثل سایت های خبری منتشر می‌شود. اما تفاوت رپورتاژ آگهی با تبلیغات عادی در چیست؟


تبلیغات مخفی و غیر مستقیم در رپورتاژ آگهی

اصل بسیار مهمی که درمورد رپورتاژ آگهی وجود دارد، تبلیغات غیر مستقیم و نامحسوس  است. همین نکته مهم، پاشنه آشیل این سبک جدید از تبلیغات که رپورتاژ خبری نام دارد به شمار می‌رود. بی شک خیلی از مواقع این احساس را تجربه کرده اید که با مطالعه و یا گوش دادن به تبلیغاتی که خیلی بر بهترین بودن محصولی تأکید دارد، شما در درستی و صحت اطلاعاتی که به شما داده می‌شود، به تردید افتاده باشید. رپورتاژ آگهی در واقع با هدف مبارزه با همین تردید، مقدمات گام برداشتن به سوی محصول یا موضوعی که سعی در تبلیغ آن را داشته اید را در کاربر ایجاد می‌کند. اما چگونه؟ در طول مدت زمان مطالعه مقاله، کاربر نباید احساس کند با یک کاتالوگ از مجموعه خوبی ها و نکات مثبت محصول مواجه شده است. بلکه مقاله باید بیشتر به صورت رپورتاژ خبری باشد که اطلاعات مفید و مؤثری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. مثلاً شما قصد دارید خرید تور مالزی را در قالب یک مقاله تبلیغ کنید. مؤثر ترین راه چیست؟ تلاش برای ارائه اطلاعاتی درباره مسائلی همچون:

غذاها و صنایع دستی آن

فرهنگ مردم

تاریخ مالزی به صورت کلی

جاذبه های تاریخی و طبیعی مالزی

آب و هوای مالزی

و ... باشد. 

به نظر می‌رسد میزان اثرگذاری تبلیغات این ‌سبکی نسبت به حالتی که از ابتدا تا انتهای مقاله، از خوبی های تور مربوطه صحبت کنید، چیزی فراتر از حد تصور بیشتر است. دقیقاً به همین علت رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی یک درس بسیار مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. در این نوع از تبلیغات شما با یک برنامه مشخص به صورت غیر مستقیم مخاطب خود را به سمت آنچه که می خواهید راهنمایی می کنید. همانند شطرنج، بازی با ذهن مخاطب!



مقالات کپی شده برای رپورتاژ آگهی ممنوع

کپی کردن از محتوایی که قبلاً توسط شخص دیگری نوشته شده، جدا از اینکه مسئله غیر اخلاقی محسوب می شود، به شدت در افت سایت از سوی گوگل تاثیرگذار است. اتفاقی که در بازدید سایت، کاهش فروش تاثیرگذار است. به عبارت بهتر، کپی مقاله یا محتوا در رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری ( Advertorial )، یک خط قرمز بسیار بزرگ در مبحث محتوا نویسی محسوب می‌شود. یک محتوای کپی شده از سایر سایت ها، اثرات به مراتب ویران کننده تری نسبت به یک محتوای جذاب دارد.


محتوای جذابی که نتوان به آن نه گفت

از آنجا که رپورتاژ آگهی در قالب مقاله در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد؛ جذابیت متن که نتیجه ای از گزینش صحیح کلمات و شناخت درست نسبت به موضوع مقاله است به صورت اعجاب انگیزی می‌تواند در اثرگذاری این نوع از تبلیغات نقش داشته باشد. مثلاً درباره همان موضوع " تور مالزی" مسلماً تیترهایی همچون تور مالزی، علت های خرید تور مالزی و ...جذابیت آن چنانی ندارند. شما باید در تلاش برای نگارش تیترهای جذاب باشید، تیترها و محتوایی که مثالش را در مقاله های مشابه کمتر بتوان دید.



شما می‌توانید از طریق مطالعه مقاله های با موضوعات مشابه در وبسایت ایران رپورتاژ، ایده هایی برای نگارش یک رپورتاژ آگهی اثرگذار به دست آورید. اما کپی نبودن مطالب، خط قرمزی است که باید به آن احترام گذاشت. الته می توانید با ثبت سفارش در ایران رپورتاژ محتواهایی کاملا استاندارد و جذاب برای رپورتاژ آگهی دریافت نمایید. همچنین انتشار رپورتاژ آگهی جزء برترین خدمات ایران رپورتاژ است که به شما کمک خواهد نمود بصورت مستقیم رپرتاژ خبری خود را در برترین رسانه های فارسی منتشر نمایید و خیلی زود تاثیر آن را در بهبود رتبه های سایت و افزایش فروش ببینید.

منبع: ایران رپورتاژ