نگارش نامه اداری به کمک وکیل آنلاین

از نگارش نامه اداری برای ایجاد یک درخواست اداری استفاده می شود. این نگارش نامه می تواند به صورت غیر حضوری و از طریق وکیل آنلاین نیز انجام شود.

درباره نگارش نامه اداری

پیش از شرح نکاتی لازم در باب نحوهی نگارش نامه اداری، باید به خواننده پیشنهاد کنم که در این امر تا بیشینه‌ حد ممکن حساسیت و دقت به خرج داده تا بهترین خروجی از نتایج زحمات شما حاصل شود. در صورت عدم رعایت مواردی که درج می‌شود، گذشته از امکان عودت نامه به شما و زحمت مجدد نگارش نامه اداری ، ممکن است موجب شود تا وجهه‌ی شما نزد گیرنده به شدت مخدوش گردد. همچنین نامه‌ها سند مکتوب محسوب می‌شوند و ممکن است در آینده له یا علیه شما در محاکم مورد استناد قرار گیرند.




نکات کلی در نگارش نامه اداری

در ابتدای موضوع نگارش نامه اداری شایسته است اشاره شود در بالای برگ نامهی رسمی باید از عبارات رسمی باسمه تعالی، به نام خدا و یا بسم الله الرحمن الرحیم استفاده گردد.

باید در ابتدای نامه، گیرنده‌ی نامه با عبارات محترمانه مورد خطاب قرار گیرد.

از نویسنده‌ی نامه، انتظار می‌رود نامه را با زبان فارسی معیار و با بیان شیوا و سنگین بنویسد. همچنین نگارش نامه اداری باید خالی از لحن نامناسب، اعم از دون شأن یا اهانت‌آمیز، اصطلاحات عامیانه و بی‌ادبانه، اشکالات نگارشی، املایی و یا منطقی باشد.

نامه باید حتی‌الامکان در برگه‌ی قطع a5، تایپ شده و از سربرگ‌های مناسب در آن استفاده شود. استفاده از برگه‌هایی غیر از A3 – A4 –A5 به هیچ عنوان امکان پذیرفته شدن ندارد. جز نوع آخر که قطع غیرعادیای بوده و احتمالاً تنها در موارد ثبتی املاک به عنوان سند دیده میشود، A4 تنها متعلق به زمانیست که متن نامه به تفصیل انجامیده است. در صورت وجود پیوست، باید این موضوع در متن نامه‌ی اصلی مورد اشاره قرار گیرد. نامه باید تنها در یک رو نوشته شده و متن فارسی آن نیز راست چین باشد و حاشیه‌ی سمت چپ خالی بماند. تاریخ در بالا و سمت چپ درج خواهد شد. درج نشان رسمی سازمان در بالای برگه، ذکر مبدأ و مقصد نامه، استفاده از فونت نازنین و سایز 14 و درج موضوع در بالای نوشته از دیگر نیازهای رسمیت یافتن برگه در نگارش نامه اداری است.

https://shahrdaad.com/law/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

وکیل آنلاین

معنای اصطلاح وکیل آنلاین تقریباً برای همگان از صورت عبارت قابل تشخیص است. با پیشرفت و افزایش هر روزه و هرچه بیشتر خدمات آنلاین که موجب پیدایش شاخصی به نام ضریب نفوذ اینترنت گردیده، استفاده از خدمات برخط نیز رایج شده است. که از جملهی آنان می‌توان به مشاوره با وکیل آنلاین اشاره کرد. پیش از هر چیز دیگر بهتر است به معنای واژه‌ی وکیل آنلاین بپردازیم. واژه‌ی وکالت به تنهایی در معنای واگذار کردن است اما در معنای حقوقی آن، همان طور که حتما اطلاع دارید، قراردادی است که در طی آن، موکل بخشی از اختیارات خود را به افراد ذی‌صلاح موسوم به وکیل آنلاین واگذار می‌نمایند. طبق نص قانون ذیل ماده‌ی 656 قانون مدنی وکالت : «وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می‌دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت‌های متقابلی می شوند».




مزایای مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین

از مزیت‌های استفاده از خدمات آنلاین می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و یا راحتی در انجام کارها اشاره کرد. اما استفاده از مشاوره حقوقی در مسائل و تصمیمات مهم به صورت آنلاین، شامل فایده‌های زیادی می‌باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

دسترسی ۲۴ ساعته

در بسیاری از مواقع افراد نیاز به دسترسی سریع به وکیل دارند و برای تصمیم‌گیری سریع باید با فردی مطمئن مشورت کنند. وکیل آنلاین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر ساعتی از شبانه روز با افراد مورد تایید و خبره ارتباط برقرار کنید.

https://shahrdaad.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86/

هزینه مناسب

باید این مسئله را در نظر بگیرید که هنگام مشاوره تلفنی و یا استفاده از فضاهای مجازی مانند واتساپ، اینستاگرام و غیره ملزم به پرداخت هزینه کمتری هستید. در واقع مانند شرایط حضوری، به شما زمان داده می‌شود و هزینه مطابق مقدار وقتی که صرف حل مشکل شما شده، تعیین می‌شود.

غیرحضوری بودن

با توجه به شرایط کرونایی اکنون، اکثر افراد استفاده از خدمات آنلاین را ترجیح می‌دهند. علاوه بر کاهش خطر گسترش ویروس کرونا، ممکن است محل زندگی شما از موسسه رفع مشکلات حقوقی شما دور باشد.

سهولت انجام امور حقوقی

قطعا یک مشاور حقوقی ماهر کارهای حقوقی را برای شما تا حدودی آسان می کند. اما جدای از آن با پیش بردن امور خود به صورت آنلاین از بخشی از فضاهای ادارای فاصله می گیرید. همچنین از تنش‌های موجود در دفاتر حقوقی دور می‌مانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد