چگونه یک رپورتاژ آگهی موفق منتشر کنیم؟

اگر درباره سئو و بهینه سازی مطالعه کرده باشید و اطلاعات داشته باشید می دانید که رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مناسب برای تبلیغ سایت و همچنین دریافت بک لینک های خوب و ثابت است. بنابراین انتشار یک رپورتاژ خبری خوب و مناسب که بتواند نتایج مناسبی برای شما رقم بزند اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید یک رپورتاژ موفق بنویسید، به نکات زیر دقت کنید.

رپورتاژ آگهی

اولین نکته
به متن رپرتاژتان دقت کنید. متن یک رپورتاژ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا رپورتاژ میتواند جریان مناسبی از کاربران را به سایت شما هدایت کند بنابراین بسیار اهمیت دارد که متنی که قرار است و در نهایت قرار است به تبلیغ سایتتان بپردازد و به سایت شما لینک دهد، کاربر پسند باشد.

تبلیغات زیاد باعث سردرگمی و گیج شدن کاربران شده و در نهایت باعث شده است تا امروزه افراد از شنیدن تبلیغات و یا خواندن یک مطلب تبلیغاتی فراری باشند. بنابراین اگر در متن رپورتاژ آگهی خود از تبلیغات صرف استفاده کنید و اطلاعات مفیدی برای ارائه به کاربر نداشته باشید، شکست خواهید خورد.
اما نمی توان نقش تبلیغاتی رپورتاژ را انکار کرد و نادیده گرفت. بنابراین چه باید کرد تا هم بتوان یک متن با محتوای مناسب آماده کرد و هم به تبلیغ سایت پرداخت
نکته طلایی این است که شما در انتشار رپورتاژ خبری و تهیه متن آن باید قانون 30/70 را به خاطر بسپارید.

قانون 30/70
طبق این قانون باید متن رپرتاژ شما حاوی 70 درصد محتوای مفید، سرگرم کننده و کاربرپسند باشد و 30 درصد مابقی محتوا را به تبلیغ و برندینگ بپردازید. البته این تبلیغات باید نامحسوس بوده و برای خواننده آزاردهنده نباشد.

دومین نکته
دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید عناوین رپورتاژهایتان است. عنوان اولین نقطه ارتباط و جذب کاربر است و باید اولین ضربه را به کاربر وارد کند. به طوری که کاربر کنجکاوانه ادامه محتوای شما را دنبال کند. در انتخاب عنوان محتوای رپورتاژ آگهی تان باید به خاطر داشته باشید که تیتر محتوا هم مانند متن محتوا نباید کاملا تبلیغاتی باشد.

سومین نکته
سعی کنید برای محتوایتان یک روایت داستانی مناسب پیدا کنید. برای این که مخاطب با شما تا انتهای مطلب همراه شود و و متن رپرتاژتان جذاب و گیرا باشد سعی کنید تا ضمن طرح مسئله مورد نظرتان داستان هم طرح کنید. آدم ها از این که داستان بشنوند لذت می برند. می توانید تبلیغ یا مطلب مورد نظرتان را ضمن یک داستان به مخاطبان منقل کنید.

نکته آخر
در انتهای مطلبتان درخواست مشخصی را به کاربر ارائه دهید و از آن ها بخواهید تا به شما یک بازخورد بدهند. به عنوان مثال از آن ها بخواهید برای خواندن مطالب بیشتر به وبسایت شما سر بزنند یا برای خرید محصولتان با شما تماس بگیرند. اگر نتوانید از مخاطبتان که خواننده مطلب رپورتاژ آگهی شماست یک مشتری و یا ورودی به سایتتان بسازید در حقیقت رپورتاژ جز هزینه برایتان هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

اگر تمامی نکاتی که ذکر شده است را در انتشار رپورتاژ خبری مورد نظرتان رعایت کنید می توانید نتایج مطلوب و خوبی هم در جذب مخاطب و هم در بهبود سئوی سایتتان کسب کنید.

منبع: ایران رپورتاژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد