مزایای دستکش ایمنی

دستکش یک نوع پوشش برای دست هاست که برای پوشاندن یک قسمت یا کل دست از آن استفاده می شود. دستکش های مختلفی در بازار وجود دارد. متداول ترین روش طبقه بندی دستکش ها با توجه به کاربرد آن ها انجام می شود.

به این ترتیب می توان به دستکش های مختلفی از جمله دستکش ایمنی مخصوص کار، پزشکی، سواری ، رانندگی ، دروازه بانی ، اسکیت روی یخ، مد، جوشکاری، نظامی، تیراندازی، شستشو، اسکی، دوچرخه سواری، وزنه برداری و غیره اشاره کرد. این دستکش ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، مزایا و کاربرد های متفاوتی نیز دارند که در ادامه راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد.

مزایای استفاده از دستکش ایمنی مخصوص کار

به طور کلی استفاده از دستکش ایمنی مزایای بسیار زیادی دارد که ما در ذیل به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

جلوگیری از انتقال ویروس ها

یکی دیگر از موارد استفاده دستکش ایمنی، استفاده در آشپزخانه است. در مشاغلی مانند رستوران ها یا کترینگ ها،استفاده از دستکش یک عامل بسیار مهم برای جلوگیری از انتقال ویروس ها و باکتری ها به مواد غذایی و ظروف است. در صورتی که فرد دچار مشکل ویروسی یا عفونت و سایر امراض قابل انتقال باشد، دستکش می تواند یک محافظ عالی برای جلوگیری از انتقال این ویروس و بیماری ها باشد.

جلوگیری از تماس پوست با مواد مضر

یکی دیگر از مزایای دستکش های کار، تمیز نگه داشتن دست و جلوگیری از آلودگی و تماس دست با مواد مضر یا آلوده حین کار است. در برخی مشاغل کارخانه ای که افراد ممکن است با مواد مضر و ناسازگار با پوست دست در ارتباط باشند، که در صورت تماس می توانند منجر به آسیب ها یا مشکلات پوستی شوند، دستکش ایمنی مخصوص کار یک گزینه ی بسیار مناسب برای حفاظت از دست است.

حفظ ایمنی دست با دستکش ایمنی

از آنجایی که از دستکش های کار در مشاغلی مانند: باغبانی (استفاده از قیچی هرس)، کارهای ساختمانی ( برش زدن، استفاده از بیل، کلنگ و تبر)، نجاری (استفاده از اره برقی، مته بی سیم و دستگاه برش و لیزر) تعمیر ماشین ( انواع ابزار آلات) استفاده می شود و تمامی این ابزار و وسایل بسیار پر خطر هستند، می توانند محافظ بسیار خوبی برای جلوگیری از آسیب دیدن دست و انگشتان هنگام فعالیت شوند و از آسیب های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کنند.


 

 کلام پایانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، استفاده از دستکش ایمنی یکی از بهترین روش های محافظت از پوست دست می باشد. ما در این مقاله به برخی از مهمترین مزایای این عضو مهم لباس کار اشاره نمودیم. شما می توانید برای خرید دستکش ایمنی بدون واسطه با بهترین قیمت و کیفیت به هیوا تجارت امید مراجعه نموده و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید و نتیجه مطلوبی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد