عمل پیکر تراشی چگونه است؟

افتادگی پوست و رسوب چربی اضافی در نواحی خاصی از بدن، یکی از نگرانی های زیبایی شناسی رایج برای زنان و مردان است. نواحی معمولی که تحت تأثیر این وضعیت قرار می‌گیرند شامل شکم، ران، باسن، کشاله ران، سینه ها یا بالای بازوها می‌شود. در برخی موارد، وجود سلولیت نیز ممکن است باعث کاهش جذابیت شود. این شرایط را می‌توان با روش های جراحی پلاستیک مانند پیکر تراشی ، یا لیپوساکشن یا ترکیبی از این دو اصلاح کرد.

برای دستیابی به نتایج مطلوب ، انتخاب یک جراح واجد شرایط و با تجربه برای چنین روش هایی بسیار مهم است. با ما در ویکی درمان همراه باشید.

پیکر تراشی

اصطلاحات پیکر تراشی 

ابدومینوپلاستی : پوست اضافی شکم را برمی‌دارد و در صورت نیاز شامل برداشتن چربی اضافی و ترمیم عضلات شکم است.

لیفتینگ بدن: پوست کل کمر را برمی‌دارد تا باسن، رانهای جانبی بالا بیاید و شکم را کوچک کند.

لیفت بازو (براکیوپلاستی): پوست اضافی بالای بازوها را از بین می‌برد.

ران: پوست اضافی ران را از بین خواهند برد.

جراحی پیکرتراشی 

جراحی پیکرتراشی بدن برای سفت کردن پوست شل طراحی شده است. بافت پوست را با کشش تغییر و در نتیجه شلی و چین و چروک را کمتر می‌کند.

جراحی پیکرتراشی ممکن است با لیپوساکشن ترکیب شود که برای بهبود برجستگی چربی است، نه برای سفت شدن پوست شل. تزریق چربی به تنهایی می‌تواند ظاهر پوست را در بیماران با خاصیت ارتجاعی ضعیف بدتر کند. پیکرتراشی مانند لیپوساکشن، برای اصلاح چاقی در نظر گرفته نشده است. هنگام انجام عمل جراحی، بیماران باید وزن طبیعی یا تقریباً نرمال داشته باشند.

چگونگی عمل پیکر تراشی

اکثر روش های پیکر تراشی بدن تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. پیکر تراشی به معنای برش های طولانی است که منجر به ایجاد زخم های طولانی می‌شود. جراح پلاستیک شما تمام تلاش خود را می‌کند تا کمترین زخم های ممکن را به جا گذارد و آنها را در مناطقی که قابل مشاهده نیست ایجاد کند. اگرچه زخم ها با گذشت زمان محو می‌شوند، اما باید بدانید که زخم ها دائمی هستند و عرض ارتفاع و رنگ نهایی آنها کاملاً قابل پیش بینی نیست.

بهبودی بعد از پیکرتراشی و عوارض احتمالی

شایع ترین عوارض پیکرتراشی بدن عبارتند از:

  • هماتوم (تجمع خون در زیر پوست)

  • سروما (تجمع مایع در زیر پوست)

  • بی حسی پوست

در حالی که بیشتر احساسات معمولاً برمی‌گردند، هماتوم و سروما ممکن است به وجود آید به ویژه برای افراد سیگاری. فعالیتهای عادی معمولاً ظرف چند هفته از سر گرفته می‌شود و بسیاری از افراد هفته سوم پس از عمل به سر کار باز می‌گرداند. مشاهده نتیجه نهایی جراحی کانتور بدن 6-12 ماه طول می‌کشد.

عمل پیکر تراشی

کلام آخر

افراد به دلایلی نیاز به پیکرتراشی پیدا می‌کنند می‌توان به بارداری، کاهش وزن جدی و گاهی اوقات افزایش سن، اشاره کرد که با پوست اضافی، علائم کششی، چربی اضافه یا از بین رفتن خط شکم همراه است. چندین روش پیکر تراشی بدن وجود دارد که می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. در بالا به انواع این روش ها و معایب و خطرات پیکرتراشی اشاره کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد