چرا وکیل آنلاین؟

معنای اصطلاح وکیل آنلاین تقریباً برای همگان از صورت عبارت قابل تشخیص است. با پیشرفت و افزایش هر روزه و هرچه بیشتر خدمات آنلاین که موجب پیدایش شاخصی به نام ضریب نفوذ اینترنت گردیده، استفاده از خدمات برخط نیز رایج شده است. که از جمله‎ی آنان می‌توان به مشاوره با وکیل آنلاین اشاره کرد. پیش از هر چیز دیگر بهتر است به معنای واژه‌ی وکیل آنلاین بپردازیم. واژه‌ی وکالت به تنهایی در معنای واگذار کردن است اما در معنای حقوقی آن، همان طور که حتما اطلاع دارید، قراردادی است که در طی آن، موکل بخشی از اختیارات خود را به افراد ذی‌صلاح موسوم به وکیل آنلاین واگذار می‌نمایند. طبق نص قانون ذیل ماده‌ی 656 قانون مدنی وکالت : «وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می‌دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت‌های متقابلی می شوند».

وکیل آنلاین

یک وکیل آنلاین متبحر پیش از هر چیز باید در یک زمینه‌ی تخصصی دارای تجربه و دانش گسترده‌ی حقوقی باشد. در زمینه‌ی امر نخستین، آنچه باید در نظر داشت آن است که، هر چند سیستم حقوقی کشور ما فقهی و برآمده از سیستم حقوقی رومی-ژرمنی است، با این وجود مانند کشورهای استفاده کننده از سیستم حقوقی عرفی (کامن لا) احاطه به روند دادگاه‌های مختلف نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های مهم یک وکیل آنلاین امانت‌داری و قابل اطمینان بودن وی است تا موکل را از انتخاب راه‌های نامناسب بر حذر دارد. این امر نیازمند تعهد اخلاقی و شهرت نام مناسب وکیل است. پس بهتر است قبل از مشاوره و یا عقد قرارداد با وکیل آنلاین درباره‌ی او، تحقیق مختصری انجام دهید. زیرا همان طور که  استفاده از خدمات وکیل آنلاین دارای مزایایی است، از نارسایی‌های ذاتی‌ای نیز رنج می‌برد. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر، مانند عدم شناخت موکل از شهرت مؤسسه‌ی حقوقی؛ دشوار بودن پیگیری‌های حقوقی در حال حاضر و همچنین، تأثیرگذاری اختلالات اینترنتی بر کیفیت مشاوره و ارتباط دو طرفه اشاره نمود.

وکیل آنلاین

از سوی دیگر، مشاوره مبتنی بر خدمات برخط وکیل آنلاین مزایای دیگری نیز دارد که به همین علت، نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. از مهم‌ترین دلایل مرتبط با این موضوع که از ابتدای امر موجب پیدایش این پدیده شده‌اند باید به مواردی مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه  افزایش دسترسی‌پذیری؛ بهره‌گیری از خدمات بهترین وکلاء ممکن در منزل، و پاسخگویی دقیق و قابل اطمینان از سوی وکیل است. همچنین امکانات عصر دیجیتال می‌توانند به ما امکاناتی مانند ضبط اطلاعات صوتی تصویری برای مراجعه‌ی مجدد را نیز بدهند که در اشکال قدمی‌تر اساساً متصور نبود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد