تنظیم قرارداد

اولین موردی که در تنظیم قرارداد باید به صورت کلی به آن توجه کرد این است که، اگر هر شخصی می خواهد قراردادی را تنظیم کند باید به این نکته توجه داشته باشد که هیچ اصول و یا قاعده مشترکی بین قراردادها موجود نمی باشد و هر نوع پیمان مفاد خاص خود را دارد. طرفین قرارداد نیز می توانند هر نوع شرط و یا توافقی که مد نظرشان  می باشد را هنگام تنظیم قرارداد ذکر نمایند.

شیوه های تنظیم قرارداد

نوشتن قرارداد جنبه های بسیار متعددی دارد و برای تنظیم کردن یک قرارداد حرفه ای و بی نقص می بایست تمامی این جنبه ها را در نظر گرفت. برای مثال توجه کردن به عوامل زیر در تنظیم قرارداد بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • جنبه های مختلف مالی.

  • عواملی تاثیرگذار در مسائل حقوقی.

  • موارد بازرگانی و فنی.

  • و امثال این ها.

تنظیم قرارداد

با توجه به وسعت قرارداد تنظیم شده، هر یک از این عوامل باید به صورت کامل در آن ها رعایت شود. به عنوان نمونه، هنگام خرید یک جنس خارجی ضروری می باشد که کارشناسان فنی مربوطه کارهای لازم را انجام دهد. این کار ها به نوع کارشناس بستگی دارد. یعنی کارشناس امور بازرگانی مسائل مربوط به خرید را بررسی می کند و کارشناس فنی، کیفیت کالا را بررسی می کند.

چگونگی تنظیم قرارداد تخصصی

اولین مرحله در تنظیم قرارداد فارغ از نوع آن، شناسایی کردن چالش ها و پیدا کردن راه حل برای برطرف کردن آن ها می باشد. نکته دیگری که قبل از تنظیم قرارداد باید به آن توجه زیادی کرد، اعتبارسنجی طرفین حاضر در قرارداد می باشد. برای اینکار به بررسی عملکرد طرفین در قراردادهای گذشته پرداخت.

یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد این می باشد که طرفین قرارداد، تمامی توافقات خود را مکتوب کنند. با این کار میزان جدیت در کار بیشتر می شود.

چگونگی تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد شفاهی به چه صورتی می باشد؟

درست است که نوشتن قرارداد باعث کاهش بوجود آمدن اختلافات متعدد می شود، اما تنظیم قرارداد شفاهی علاوه بر این اینکه معتبر می باشد، می توانند کمک زیادی هنگام بروز مشکلات باشند. اما اثبات کردن آن ها بسیار دشوارتر می باشد. مهم ترین چیز در قراردادهای شفاهی، ماده 7 قانون کار می باشد. مطابق آن "یک قرارداد کار ممکن است کتی و یا شفاهی باشد".  طرفین قرارداد اصولا در انتخاب قالب و نوع قرارداد نیز آزاد می باشند.

جمع بندی

با توجه به نکات گفته شده در این زمینه، قراردادهای مختلفی وجود دارد و برای تنظیم کردن آن ها نیاز به افراد با تخصص در این زمینه می باشد. موسسه حقوقی شهرداد با داشتن تیم متخصص وکلا می تواند در تنظیم کردن انواع قرارداد به شما کمک کند. علاوه بر آن با داشتن سال ها تجربه در زمینه مسائل کیفری، حقوقی و غیره آماده خدمت رسانی به متقاضیان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد