چرا و برای کدام شغل ها باید از عینک ایمنی استفاده کنیم

معمولا چشم ها نسبت به اعضای دیگر، در محیط کار بیشتر آسیب می بینند. به همین دلیل در کنار استفاده از لوازمی مانند کلاه ایمنی، کفش کار، لباس کار، استفاده از عینک ایمنی نیز بسیار لازم و ضروری است. چشم یکی از مهم ترین نعمت های خدادادی است که ما وظیفه مراقبت و حفاظت از این نعمت را داریم.

در بسیاری از کارها احتمال اینکه ذرات ریزی به سمت چشم شما شلیک شود، وجود دارد. عینک ایمنی یک پوشاننده است که هم قادر است لباس باشد و هم ابزار ایمنی! عینک ایمنی وجود دارد تا جلوی نفوذ این ریز ذرات به چشم شما را بگیرد.

عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

  • عینک سنگ زنی
  • عینک آزمایشگاهی
  • عینک جوشکاری
  • عینک گاگل ایمنی

عینک ایمنی برای کدام شغل ها ضروری است

  • مشاغلی که با مواد شیمیایی سروکار دارند

مخصوص کسانی که در آزمایشگاه ها کار می کنند با مواد شیمیایی زیادی سر و کار دارند.

  • مشاغلی که با گازهای شیمیایی سروکار دارند

عینک ایمنی مناسب برای مشاغل این چنینی، گاگل نام دارد. عینک محافظ چشم گاگل باید از هرگونه تماس و لمس گازهای شیمیایی با چشم جلوگیری کند. مدل این عینک ایمنی به این صورت است که دسته ندارد و با یک کش، محکم به پشت سرتان بسته می شود. به این صورت که کاملا روی صورت چفت می شود و راه هرگونه گازی را به چشم مسدود می کند. شیشه این عینک ایمنی میتواند تیره یا شفاف باشد.

  • کسانی که خطر پرتاب اجسام به چشم آنها وجود دارد

نجارها، منبت کارها و کسانی که با جامدات و اجسام سر و کار دارند، مدام در معرض خطر پرتاب اجسام و اصابت آنها و همچنین ذرات ریز و جامد قرار دارند و به همین علت باید حتما از عینک ایمنی استفاده کنند. معمولا عینک ایمنی مناسب برای این قبیل شغل ها، شیشه ای با اندازه بزرگ دارد و می تواند کل سطح چشم را به طور کامل بپوشاند. شیشه این عینک ایمنی شفاف است و معمولا به صورت توری است تا مانع دید انسان نشود.

خرید عینک ایمنی

  • جوشکارها و افرادی که با برق و جرقه سروکار دارند

جوشکارها با جرقه سر و کار دارند و جرقه می تواند به قرنیه چشم آسیب بزند. عینک ایمنی که در این شغل استفاده می شود باید به گونه ای باشد تا از شدت اشعه نور بکاهد.  به همین دلیل برای جوشکاری از عینک ایمنی با شیشه تیره استفاده می کنند که البته این مقدار تیرگی را می توان از عدد ۵ تا ۱۲ تنظیم کرد.

در خرید عینک محافظ چشم علاوه بر داشتن این اطلاعات، مراجعه به یک فروشگاه معتبر نیز بسیار مهم است. چنانچه قصد دارید خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید، فروشگاه اینترنتی یونکس پیشنهاد ما به شماست که سال هاست به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد