احتمال برگشت پذیری عمل بینی گوشتی چقدر است؟

برگشتن فرم بینی به حالت قبل یا دفرمه شدن بینی بعد از جراحی یکی از مهم ترین نگرانی های افرادی است که بینی گوشتی دارند و قصد دارند بینی خود را جراحی کنند. در گذشته عمل بینی گوشتی با مشکل بزرگی مواجه بود چرا که بینی بعد از عمل دچار افتادگی می‌شد و به کلی فایده ی عمل بینی از بین می رفت. همین عامل خیلی از افراد را از انجام عمل زیبایی بینی منصرف می کرد. اما تکنیک های جراحی هیچ وقت ثابت نبوده اند و همواره تکنیک های جدیدی برای عمل بینی ابداع می شد و علم جراحی زیبایی بینی پیشرفت می کرد. یکی از پیشرفت هایی که در علم جراحی بینی رخ داد درباره عمل بینی گوشتی بود. تکنیک های جدیدی ابداع شدند که از برگشت پذیری بینی گوشتی بعد از جراحی جلوگیری می کردند.

عمل بینی گوشتی


ویژگی های بینی گوشتی چیست؟

بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی بافت غضروفی و استخوانی ضعیف و نازکی دارد در حالی پوست این نوع بینی‌ها ضخیم می‌باشد. بینی استخوانی بافت غضروفی و استخوانی قوی همچنین پوست نازک دارد.

قبل و بعد عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی را می‌توانید با لمس کردن تشخیص دهید. اگر بافت استخوانی سفت و به وضوح قابل لمس بود در حالی که پوست را نازک دیدید، بینی استخوانی است. اما استخوان و غضروف در بینی گوشتی به سختی احساس می‌شود ولی پوست ضخیم و چرب بینی گوشتی به خوبی مشخص می‌باشد. بنابراین بر خلاف باور عموم، بینی گوشتی، گوشتی نیست بلکه پوست ضخیم و استخوان ظریف دارد.

عمل بینی گوشتی باید طوری انجام شود که استخوان و غضروف بینی ضعیف‌تر نشود هر چند در تکنیک‌های جدید به تقویت این بافت پرداخته می‌شود.

نتیجه عمل بینی گوشتی

انواع بینی گوشتی

دو نوع بینی گوشتی وجود دارد. یک دسته از بینی‌های گوشتی چرب هستند و دسته دیگر پوست ضخیم دارند. تجربه نشان داده است که عمل بینی گوشتی در دسته اول آسان‌تر می‌باشد. چرا که تنظیم لایه چربی زیر پوستی با تزریق دارو و رژیم غذایی قابل تنظیم می‌باشد در حالی که برای دسته دوم این طور نیست.

 

نحوه عمل بینی گوشتی

همان طور که گفته شد بافت استخوانی و غضروفی در بینی گوشتی ضعیف می‌باشد و اگر در جراحی زیاد تراشیده و نازک شود ضعیف‌تر می‌شود. نتیجه این می‌شود که بعد از عمل بر اثر فعل و انفعالات داخل بینی و کشش جاذبه زمین، بینی تحمل پوست ضخیم و سنگین را نخواهد داشت در نتیجه بینی دچار افتادگی می‌شود یا به اصطلاح برگشت می‌کند.

نحوه عمل بینی گوشتی

اما در روش‌های جدید برای پیشگیری از این عارضه ناخوشایند، غضروف را تقویت می‌کنند برای این کار از غضروف گوش یا دنده فرد قرض گرفته می‌شود. با  این کار بینی مستحکم می‌شود و دیگر دچار افتادگی نخواهد شد.

 

احتمال برگشت پذیر بودن بینی گوشتی

جراحی بینی به تنهایی کاری ظریف و پیچیده است. حال این مورد درباره بینی های گوشتی که ضعیف تر و آسیب پذیر تر هستند اهمیت بیشتری پیدا می کند. گرچه تکنیک های جدید عمل بینی گوشتی احتمال برگشت پذیری و عدم موفقیت جراحی بینی را پایین آورده اند اما بسیار مهم است که این جراحی توسط فرد ماهر و با تجربه انجام شود.

بهترین جراح عمل بینی گوشتی

چکار کنیم تا از عمل بینی گوشتی نتیجه رضایت بخش بگیریم؟

پیش از هر کاری به اندازه کافی درباره عمل بینی گوشتی تحقیق و مطالعه انجام دهید. سپس جراح مناسب و ماهری را انتخاب کنید. پس از آن کافیست به پزشک خود ایمان داشته باشید و نگرانی را از خود دور کنید. ضمن اینکه انتظارات خود را در حد معقول در نظر داشته باشید و از پزشک یک کار عجیب و نشدنی نخواهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد